Vervangen van harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

burst25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Berichten
3
Ik ben bezig om een uitleescomputer (voor de auto) op te knappen, waarvan de hardeschijf het begeven heeft.

Er zat in die kast een harde schijf van het type: 2,5" IBM Travelstar model DARA-206000 va 6,00GB.
Deze harde schijf was als een FAT32 ingericht met daarop nog windows 95.
Omdat ik aan het twijfelen was heb ik de raad gevraagd van een computerzaak over welke schijf ik zou kunnen gebruiken voor de vervanging.

Die computerzaak adviseerde mij de Western Digital WD800BEVE 80GB.

Ik ben er natuurlijk vanuit gegaan dat het zou werken, ik heb ondertussen toch nog een exacte kopie kunnen maken van de oude schijf naar de nieuwe.
Alleen als ik de nieuwe schijf in de uitleescomputer bouw dan gebeurt het helemaal niks, ik heb deze schijf ook gewoon als FAT32 geformatteerd.

Nou ben ik bang dat deze schijf niet gaat werken i.v.m. de grootte van de nieuwe schijf t.o.v. de oude harde schijf en dat de aansturing van deze schijf niet gaat lukken door de gedatteerde hardware in de uitleescomputer.

Voor de rest heb ik alleen nog het probleem dat bijna alles wat er moet gebeuren ook op de uitleeskast moet gebeuren.

Nou is mijn vraag, is er iemand die mij wat tips kan geven hoe ik dit probleem zou kunnen tackelen en als er bijvoorbeeld toch een oudere harde schijf in moet waar ik die dan eventueel zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Gr. Perry.
 
Nu rijst de vraag: Welke type computer/laptop gaat het om?
Graag het merk en type zodat we meer gericht naar de achtergrondinfo kunnen zoeken.
 
Hoi Jackall,

Het gaat om een Siems VAS 5051 uitleeskast.

Gr. Perry.
 
*knip*

[mod-edt]Ik mag niet anderen zijn of haar systemen veroordelen.[end mod-edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ook een vas met een kapote harddisk ben je er al uit

ik heb er een instal floppie bij maar krijg de nieuwe harddisk ook niet aan de gang gr rinus
 
@rinus108:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Op Helpmij is het niet wenselijk(lees toegestaan)intebreken in een bestaand topic.
Wat je zou kunnen doen is op achtergrond meelezen of er een evt oplossing komt die ook bij jou van toepassing is ofwel openen van een eigen topic.

Succes.
 
heb wel een tip voor je .... ! koop op een oude gebruikte pc/laptop met een soortgelijke schijf en bouw deze over in je vas ! ... ik heb het ook gedaan ... alleen heb ik de software niet meer , omdat mijn oude schijf defect was ! (nu nog de software , dan kan ik je laten weten of het werkt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan