Vervangen van nieuwe hardeschijf intern

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catharine

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Hallo
Mijn hardeschijf van mn pc is kapot
Nu heb ik een nieuwe gekocht maar ben naar iemand opzoek die mij precies kan uitleggen hoe en wat ik moet doen.
Aangezien ik weinig verstand heb van de pc hoop ik dat ik het toch zelf kan doen
Ik heb windows xp
De hardeschijf is een maxtor 250 gb ide.
Het is voor mij echt een uitdaging om de pc zelf weer goed te krijgen.
Wie kan mij helpen via dit forem om mij weer voor een gezonde pc te zorgen.

Hey

Dat is heel eenvoudig. Schroef eerst de oude hardeschijf eruit. Vergelijk dan even de achterkanten (waar de aansluitingen zitten) met elkaar. Je zult dan een paar pinnetjes zien met een plastic schuifje erom zitten. Op je nieuwe schijf moet die schuifje op de zelfde plek zitten als de oude schijf.
Dan kan je de nieuwe schijf erin plaatsen en op dezelfde manier weer de snoeren aansluiten (als het goed is 2 snoeren, power & data).
Op de nieuwe schijf moet je dan nog wel even XP installeren. Ik hoop dat je daar een schijfje van hebt, anders moet je daar even aan zien te komen.

Succes!

1. PC van de stroom
2. Kast openschroeven
3. Hardeschijf ontkoppelen
4. Nieuwe hardeschijf monteren
5. Kabels aansluiten
6. Kast dichtschroeven
7. Stroom weer aanzetten en pc aanzetten
8. Windows CD in de drive stoppen
9. Resetknop indrukken

Als het goed is krijg je vervolgens een scherm waarop je gevraagd wordt op een toets te drukken om Windows vanaf de cd te starten.

Vervolgens kom je in de Setup.

Daar kies je voor een nieuwe installatie, moet je eerst een nieuwe partitie maken en dan de schijf eerst formateren.

inbouwen hardeschijf

Dank jullie allemaal
Ik hoop dat het me gaat lukken

harde schijf

is het eenbeetje makkelijk om een partitie te maken...en wijst dat vanzelf?
moet ik iets invullen ?
Sorry hoor maar ben als de dood dat ik iets fout ga doen

Op deze pagina staat een uitleg van het herinstalleren van Windows compleet met screenshots van de Windows Setup.

Vanaf pagina 10, onder het kopje "Nieuwe partities aanmaken", kun je beginnen.

In die handleiding maken ze 3 partities, dit is aan jezelf om dat te doen. Als je daar niets van snapt lijkt het mij het verstandigste om gewoon 1 partitie aan te maken, je vult dan gewoon hetzelfde getal in als er bij maximale grootte staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan