Vervangen van voeding - tips voor merken & hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kapotte

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo mensen,

Voor de duidelijkheid: ik ben een absolute leek in de hardware wereld, dus neem het me niet kwalijk als ik foute dingen roep, en corrigeer me zo snel mogelijk! Leer ik alleen maar van:thumb:. Goed, mijn probleem:

Sinds al een geruime tijd maakt mijn pc verschrikkelijk veel lawaai, eerst alleen bij het opstarten van de pc, waarna het geluid verdween, en nu zogauw ik hem aanzet. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit geluid uit m'n PSU - de voeding dus - komt. Volgens mij is het de ventilator in het rotding. Wat informatie over mijn voeding:

Naam:
Codegen 350W

Model:
200X(PFC)

Foto: (ja, waarom ook niet, ter volledigheid van de informatie :p)
Voeding zelf:
mijnfoto-0002ryfo.jpg

Overicht van hoe de voeding in de behuizing is geplaatst:
mijnfoto-0003k9et.jpg

Goed, het moge dus duidelijk zijn dat mijn Codegen voeding aan vervanging toe is. In de thread over de info over voedingen las ik ook al dat het merk Codegen als 'slecht' aangeprijsd wordt, dus de nieuwe voeding wordt hoe dan ook een ander merk.

Kunnen jullie goede voedingen (prijs/kwaliteit) aanbevelen? Ik heb zelf al wat rondgekeken op Azerty.nl (die winkel zit bij mij in de buurt, goede ervaringen mee), maar ben er niet echt uit welke het moet worden. Maar uberhaupt:
HOE VERVANG IK EEN VOEDING?
Ik zie dat overal draadjes heen lopen (m'n cd-speler, m'n harde schijf, m'n moederbord). Ik heb geprobeerd voorzichtig wat aan de stekkertjes te trekken, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik die er zo 1, 2, 3 uit kan trekken?

Is er wellicht een stappenplan bij het vervangen van voedingen - of is het eigenlijk toch wel een kwestie van het in-en uitpluggen van wat stekkertjes? Dingen waar ik op moet letten, dingen die ik wel en juist niet moet doen? Alle advies is welkom!

Kapotte