vervangen VGA aansluiting op desktop PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loekschild

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Omdat de verbinding via de VGA kabel van de monitor, op de VGA aansluiting van de PC steeds wegvalt,wil ik de aansluiting van de PC vervangen omdat daar het probleem zit. Het lijkt mij niet zo simpel. Het is een ASRock moederbord 880GXH/USB3
Ik wil dus af van de steeds uitvallende monitor.

Als dit niet zomaar kan zijn er nog andere aansluitmogelijkheden op de PC zoals DVI-D en HDMI, maar dan zou ik een adapter nodig hebben om van VGA naar DVI-D te converteren. Of die bestaat weet ik niet.

Wie kan mij helpen?

Groet, Loek.

Als je videokaart ook een dvi uitgang heeft,kaan je een dvi naar vga stekkertje kopen,is goedkoop genoeg.....maar dit zit meestal al standaard bij de videokaart,heb je al in de doos gekeken?:)

vervangen VGA aansuiting op desktop PC

Het blijkt dat er veel types adapters zijn voor DVI. Op mijn PC zit de DVI-D met 24 + 1 pennen. Op de LCD monitor zit alleen een VGA aansluiting. ik vond tot nu toe nergens een dergelijke adapter, met name de D versie., ook nog met twee mannetjes stekkers. Of een andere ook werkt ?:shocked:

Overigens is de video kaart geintegreerd op het moederbord AMD 4250 grafisch. 512 MB. Er zit dus geen stekker in de doos.

Ik kan verder niet zien hoe de VGA aansluiting vastzit op het moederbord en dus ook niet of die zonder solderen kan worden vervangen.

Ik lijk nu vast te lopen op zowel de VGA als de DVI-D aansluitmogelijkheid.:confused:

groet, Loek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is opgelost door een nieuwe video kaart te monteren.

Bedankt.

Loek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan