Vervangen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gumpy1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Goedemiddag iedereen,

ik heb zoals de titel al veronderstelde een paar vraagjes over het vervangen van mijn videokaart. Nu heb ik al even lopen zoeken maar zie dat het zeer lastig is of gewoon niet mogelijk is om een videokaart van een laptop te vervangen. Hieronder effe de specs:

Dell studio 1558
intel core I720 1,6ghz
mobility radeon hd4750 met hypermemory
6gb (1x4 en 1x2) ddr3

Denk dat er voor de rest geen specs nodig zijn. Mocht dat wel het geval zijn dan mijn excuses en zal ik ze ook even posten.

Mijn vraag is dus kan ik mijn mobility radeon hd4750 vervangen voor een betere videokaart? Dit is namelijk (vind ik) het enige wat aan mijn laptop niet goed genoeg is.

Ik heb ook gezien dat je ook programma's heb zoals 3d analyze waardoor je je cpu meer kan belasten en je videokaart minder. Werkt dit of word dat vergane moeite?

Ik hoor graag snel meer.

Pardon zij jij nou LAPTOP,
Dat is geen simpel klusje, bijna onmogenlijk en ik begrijp in jou vraag dat jij niet zo veel ervaaring hebt ( DENK IK )
Zou ik als ik jou was deze uitdaging maar laten schieten.
Trouwens een laptop is in veel gevallen geen videokaart ginie

Ik snap dat het geen simpel klusje word. Heb wel ervaring met het bouwen en demonteren van computers. Ben alleen benieuwd waar ik nou precies naar moet zoeken. Het erin zetten en dergelijke lukt zeker weten. Eventueel kan een vriend mij daarbij nog helpen, maar vraag dat liever niet. Ik kon op internet in ieder geval niet vinden dat de videokaart ingebouwd zit bij mijn cpu wat het anders zowiezo onmogelijk had gemaakt om hem te vervangen.

Ik hoor hier graag meer over.

Gezien het ene mobility kaart ia, ben ik bang dat deze gewoon onboard zit. Tevens kunnen bij de meeste laptop gewoon de videokaart niet vervangen.

Het is niet "Even een pc-tje" uit elkaar halen.

Ja maar hoe moet ik dat onboard dan zien? Net zoals mijn processor of anders?

Ongeveer, een Chip die vast op het moederbord zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan