Vervangen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikbraaf

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb eeb hp-pc met volgende congfiguratie:

Moederbord : Asus P4B-LA
Chipset : Intel i845
Processor : Intel Pentium 4 @ 1500MHz
Fysiek Geheugen : 1536MB (3 x 512 SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Harde Schijf : Maxtor 6E040L0 (41GB)
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S222A
CD-Rom Station : PHILIPS CDD4851 CD-R/RW
Monitor Type : Hewlett Packard hp L1520 - 15 inches
Netwerkkaart : Intel 82801BA/CAM (ICH2/3) LAN Controller
Netwerkkaart : Winbond Electronics W6692/A/CF ISDN S/T Controller
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)
DirectX : Versie 9.0c

Mijn vraag is of ik een betere videokaart kan installeren.
Dit zou betekenen (volgens "kenners") dat ik betere prestaties krijg. Als voorbeeld wordt gezegd dat sommige apps dan wel gebuikt kunnen worden, welke nu niet beschikbaar zijn.

Een goede zou deze moeten zijn:

Prima Nvidia Gf7800gs kaart.
256mb,256bit,AGPx8 kaart.
Met DVI,VGA en TV-out aansluitingen.
De beste upgrade voor een AGP!

Ik gebruik Windows XP

Laatst bewerkt:
De beste upgrade voor een AGP!

Hoi..

Bovenstaande stelling over de kaart klopt in ieder geval al niet. De beste AGP kaart is nog steeds de 3850. Maar goed...

Nu wat jouw mogelijkheid betreft:
Wat verwacht je van een andere kaart??
Ook zal je even juiste typenr moeten vermelden van de HP. HP heeft toendertijd veel gebruik gemaakt van SFF systemen.(small form factor)
Dat wil zeggen dat het kleinere kasten zijn en niet alle kaarten qua afmeting zullen passen.
Tevens is het mobo uitgerust met een AGP4x slot. Ook daarin en je dus beperkt. Gehele systeem is oud trouwens;)
Bij vermelding van juiste type kunnen we wellicht ook je voeding achterhalen. Ook niet onbelangrijk.
Maar zoals gevraagd ben ik eerder benieuwd naar wat je verwacht. Gezien het systeem mag dat in ieder geval niet hoog zijn.

Mobo: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bph07293&locale=en_US

Laatst bewerkt:
Hallo,
Het betreft een HP Pavilion 7945.
De "kenners" melden me dat bewegende beelden nooit meer schokkend zullen (nu soms het geval).
Ook "streamen"(?) zou wat gemakkelijker verlopen.
Zware spellen zal ik niet spelen.

Deze leek dreigt hier af te haken.

Heb kaart geinstalleerd op advies van "kenner" en functioneert prima. Ik heb de indruk dat filmpjes op bv youtube wat beter "streamen". Bedankt voor jullie advies. Ik hou de oude kaart bij de hand, in geval dat....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan