• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex8686

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2014
Hallo.

Ik ben een rapportage aan het maken d.m.v. draaitabellen en andere filters. Alleen nu in mijn basis tabel waar alle gegevens staan, staan afkortingen van landen deze afkortingen wil ik graag vervangen door volledige naam van een bepaald land. dus ipv NL moet Nederland zijn. Deze volledige namen zijn in andere tabblad te vinden.

Wat ik kan doen is Crtl + F gebruiken en vervolgens deze vervangen. Alleen dit is niet echt een oplossing als je heel veel landen in je tabel hebt.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Zie bijlage!

Alvast bedankt,

Alex

Bekijk bijlage test.xlsx

Voeg voor kolom A een hulpkolom in en gebruik in deze volgende formule:

Code:
=INDEX('Volledige landnaam met land cod'!A:A;VERGELIJKEN($B2;'Volledige landnaam met land cod'!B:B;0))

Goedemorgen Cobbe,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie, Hoe maak je een hulp kolom aan? :S

Alvast bedankt,

Selecteer kolom A en gebruik 'Invoegen' uit je muismenu.
Zo voeg je een extra kolom in vòòr kolom A en daarin zet je dan de gegeven formule.
Daarna kan je de oude kolom A(nu kolom B) verwijderen indien nodig.

OWWW is dat een hulp kolom? :o

TOP! Het heeft gewerkt heel erg bedankt!

Andere benadering:
Hier heb je een vbtje met wat vba code.
Gezien er meer dan 23000 records in uw bestandje staan duurt het wel eventjes voor alles vervangen is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan