Vervangend moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick2234

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Hallo allemaal.
Iets meer dan een week geleden is mijn computer stuk gegaan, aangezien ik 3 jaar garantie had bij salland, heb ik de computer opgestuurd.
Nou blijkt dat mijn moederbord stuk is,maar omdat ik de computer iets minder dan 2 jaar geleden daar heb samengesteld is hetzelfde moederbord niet meer te krijgen.
Nu hebben ze mij de optie gegeven om of, het moederbord op te laten sturen naar de fabrikant voor reparatie of om een vervangend moederbord uit te zoeken waarvoor ik een tegoed van 54,70 heb gekregen.
Ik heb mijn computer toen samengesteld op advies van anderen omdat ik er zelf weinig verstand van heb en heb dus ook geen enkel idee welk moederbord ik nou zou moeten kiezen. Mijn huidig moederbord (wat dus stuk is) is een GigaByte GA-MA790FXT-UD5P.

De complete loadout van mijn computer is deze:
Cooler Master Real Power M850 850 Watt, 20+24 Pins
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Retail
Samsung SH-S223Q/BEBN S-ATA
Cooler Master HAF 932 Zwart
Scythe Mugen 2
BFG GeForce GTX 295 1792 MB
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.20 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
Kingston KVR1066D3N7K2/4G 4 GB, PC3-8500, 1066 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
GigaByte GA-MA790FXT-UD5P

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand voor mij op salland.eu zou kunnen kijken voor een vervangend moederbord wat in mijn systeem past en overeenkomt met de prestaties van mijn vorige moederbord, stel dat het iets duurder is dan het tegoed wat ik heb gekregen vind ik het ook niet heel erg ik wil best iets bijbetalen.
In ieder geval alvast hartstikke bedankt! :thumb:
Rick

Hey Matthijs, bedankt voor je reactie!
Is dat een moederbord wat kwa kwaliteit vergelijkbaar is met mijn vorige moederbord?
+ Passen daar alle onderdelen op?
Ik zag dat ze ook de UD4P versie van mijn oude moederbord hebben maar dat is een demomodel plus die kost 99,95.

ja ik denk dat als je een gelijk matig mobo wilt dat je wel wat meer kwijt bent dan 60 euros ik heb enkel 1 gekozen die niet te duur is en past met jouwn onderdelen

ja ik denk dat als je een gelijk matig mobo wilt dat je wel wat meer kwijt bent dan 60 euros ik heb enkel 1 gekozen die niet te duur is en past met jouwn onderdelen

Hey Matthijs.
Ik heb nog een beetje zitten kijken tussen de moederborden.
Ik heb ook deze gevonden:
http://www.salland.eu/product/279946/asus-m4a79xtd-evo-90-mibaj0-g0eay00z.html
Ik kwam bij die uit omdat die ook de 790x chipset heeft net als mijn oude moederbord en hij kreeg goede reviews op tweakers.
Hij is wel wat duurder maar ik wil er wel graag een die goede prestaties levert net als mijn oude moederbord.
Ik gebruik de computer voornamelijk voor gamen dus op dat gebied moet het goed zitten.
Wat denk jij van het moederbord wat ik net als voorbeeld heb gegeven?
Alvast bedankt!

ja dat moederbordje zou je ook kunnen nemen, ik weet niet wat voor cpu koeler jij er op hebt, maar ik zou voor de zekerheid even goed nakijken of hij er op gaat passen enzo.

ja dat moederbordje zou je ook kunnen nemen, ik weet niet wat voor cpu koeler jij er op hebt, maar ik zou voor de zekerheid even goed nakijken of hij er op gaat passen enzo.

Ik gebruik de scythe mugen 2, er staat op internet dat ie compatible is met de volgende sockets: 478, 754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 115.
En dit moederbord is AM3 dus moet geen probleem zijn dan denk ik :D
Ik ga vanmiddag bellen voor het moederbord.
Bedankt voor alle hulp in ieder geval! :thumb:

ja maar ik heb zelf een striker extreme, en hierbij had ik een koeler van ocz gehaald, alleen deze paste niet omdat ik allemaal heatpipes over me moederbord heb lopen, dus ik zhou even goed kijken hoe groot die koeler van jou is en of die er dus wel op gaat passen of niet, kwa socket zit het wel in orde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan