Vervangende programma voor office?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik werk met office xp 2002 op mijn computer.
Niet een legale versie.
Simpelweg, omdat ik geen 140 euro ga neer leggen voor een programma/pakket waar ik maar zelden tot weinig gebruik van maak.
Maar dankzij 'genuine' krijg ik nu steeds de melding dat die niet legaal is.

Nu vroeg ik mij af...is er een gratis prgramma/pakket die dezelfde bestanden kan openen?

Want uit ervaring weet ik, dat ooit iemand mij een open office word document stuurde die ik niet kun openen met microsoft office word.

En dan gaat het om word, excel en powerpoint.

Alvast mijn dank

En daar kan ik zonder problemen gewoon word 2003 en word 2007 bestanden mee openen?

Want uit ervaring weet ik, dat ooit iemand mij een open office word document stuurde die ik niet kun openen met microsoft office word.

Vreemd, open office (link van Crash) is namelijk een prima vervanger en opent ook netjes de bestanden van microsoft office en andersom.

Vreemd, open office (link van Crash) is namelijk een prima vervanger en opent ook netjes de bestanden van microsoft office en andersom.

Ik twijfel niet aan zijn link, maar omdat ik dus wel andere ervaring daar mee heb, vraag ik juist om extra bevestiging :)

Ik zal hem morgen eens proberen

Open office opent prima alle bestanden van microsoft word, dat wil zeggen zowel .doc en .docx
Alleen wanneer jij een bestand maakt in OpenOffice en deze als standaard .ODF opslaat zullen alleen mensen met openoffice deze kunnen openen.

Dit kan je op 2 manieren verhelpen:
1. stelt in, in OpenOffice Writer bij Extra, opties, laden/opslaan, algemeen: in dat het opslaan automatisch gaat in microsoft word.
2. je zegt tegen iedereen wie het niet kan openen dat het hun probleem is omdat jij je bestanden in een ISO gecertificeerde formaat je bestanden leverd (doch levert dit weinig vrienden op :P )

Ik hoop dat je hiermee wat kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan