Bij mijn Versatel Abo eind 2005 kreeg ik de DV201AM Modem/Router in bruikleen. Daar zit welgeteld één antennetje op en de signaalsterkte voor het draadloos internet is ver beneden maat. Er kunnen maar twee computers via de kabel op dit Modem/Router (wat is het eigenlijk?) aangesloten worden. Die poorten zijn bezet, maar we hebben 5 computers in huis staan. De PC-boer 'om de hoek' raadde aan het modem te vervangen door een Linksys Router, dat volgens hem een betere signaalsterkte had en als dat nog niet tot volle tevredenheid was, er in ieder geval 4 computers via een UTP-kabel op aangesloten konden worden. Afgeraden werd een 'switch' te plaatsen, omdat dit ten koste zou gaan van de internetsnelheid van de pc's die op die switch aangesloten zouden zijn. 'Ergens' las ik dat de uitgang van het modem op de Linksys router aangesloten diende te worden. Heeft die router dan niet ook de functie van modem en wat kan ik het beste doen? Indien mogelijk graag in dummy- of Jip en Janneketaal.
Mijn abo is Tele2 4MB. De enige firewall die ingeschakeld is, is de firewall van windows XP Professional zelf.
Mijn abo is Tele2 4MB. De enige firewall die ingeschakeld is, is de firewall van windows XP Professional zelf.