Vervanger gezocht voor Tele2 Modem/Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

backlee

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Bij mijn Versatel Abo eind 2005 kreeg ik de DV201AM Modem/Router in bruikleen. Daar zit welgeteld één antennetje op en de signaalsterkte voor het draadloos internet is ver beneden maat. Er kunnen maar twee computers via de kabel op dit Modem/Router (wat is het eigenlijk?) aangesloten worden. Die poorten zijn bezet, maar we hebben 5 computers in huis staan. De PC-boer 'om de hoek' raadde aan het modem te vervangen door een Linksys Router, dat volgens hem een betere signaalsterkte had en als dat nog niet tot volle tevredenheid was, er in ieder geval 4 computers via een UTP-kabel op aangesloten konden worden. Afgeraden werd een 'switch' te plaatsen, omdat dit ten koste zou gaan van de internetsnelheid van de pc's die op die switch aangesloten zouden zijn. 'Ergens' las ik dat de uitgang van het modem op de Linksys router aangesloten diende te worden. Heeft die router dan niet ook de functie van modem en wat kan ik het beste doen? Indien mogelijk graag in dummy- of Jip en Janneketaal.
Mijn abo is Tele2 4MB. De enige firewall die ingeschakeld is, is de firewall van windows XP Professional zelf.

Nou het probleem een beetje bij Versatel, ik weet niet of je een volledig pakket hebt, dus internet, telefonie en tv? Zo niet en je beschikt alleen over het Versatel adsl pakket, dan zou je in theorie elke adsl modem/router kunnen gebruiken. Maar nogmaals alleen als je geen telefonie en tv hebt. De modems die versatel gebruikt, kunnen namelijk omgaan met de decoders die hun leveren voor tv, niet alle routers kunnen dat. Een zwak signaal? de antenne maat, zegt eigenlijk niet zo heel veel over de sterkte, ik neem aan dat het modem vrij staat? Zo niet zou ik daar mee beginnen. Je kunt altijd een grotere antenne kopen, haal de oude er af, ga naar de pc boer en vraag of ze een andere kunnen leveren. Kosten niet zoveel. Een switch, zal uiteraard snelheid tegen houden, we hebben het hier alleen over echt een te verwaarlos(z)en snelheid, even HHEEELLL ruim gedacht, als je een switch plaatst, er het max aantal pc's achter zet, dan kost dat je eeehhh een aantal milli seconden. Nee echt, dat kan geen kwaad, dit verschil zul je absoluut niet merken in een huis situatie, dus je zou dit nog kunnen proberen, ik denk zelf de meest goedkope olossing. (nou heel verhaal) grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan