Vervanger van de 7500LE

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdemelker

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Ik ben de bezitter van een HP Pavilion Slimline, dit is de zeer kleine en dunne pc van HP.

Ik heb hem compleet gekocht bij RAF in Amsterdam.

Enkele weken geleden heeft de videokaart het begeven en sindsdien ben ik opzoek naar een vervanger.
De videokaart die niet meer leeft was de Nvidia 7500LE. In mijn zoektocht naar een vervanger ben ik niet echt geholpen door zowel RAF, HP en andere winkels, die allemaal zeiden dat ze geen idee hadden en mij adviseren om mijn computer maar op te sturen. Dit lijkt mij geen goed idee, slechte ervaring en verhalen leidden mij ertoe om zelf een oplossing te vinden.

De reden dat het zo moeilijk is om een vervanger te vinden is omdat de 7500LE enorm klein is (net als de PC) en de nieuwere kaarten zijn allemaal te groot.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb mijn computer snel weer hard nodig.

Alvast bedankt,

Rob de Melker

yep:thumb:

en zou ook nog een chip kunnen zijn?
jammer dat ts geen type nr erbij gezet heeft er zijn nl meerde types van zijn pc

Zou het een groot probleem zijn om over te stappen van Nvidia naar Ati?

De pc die ik nu heb is dus de HP Pavilion Slimline s7700.

De achterkant van de videokaart is slechts 8cm breed. Er zitten slechts 2 uitgangen in, 1 voor de monitor(DVI) en 1 s-video uitgang.

Die Ati die werd gelinkt is denk ik nog steeds te groot. Te breed dus. De rechter, zwarte, uitgang moet weg.

Ik hoop dat jullie nog meer oplossingen hebben.

Alvast enorm bedankt.

Rob

Deze kan er ook af door een low-profile beugel op de kaart te zetten. De laatste aansluiting zit vast met een platte kabel en een plugje. Dat beugeltje zit met 1 of 2 schroefjes vast op de kaart zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan