vervanger voor ATI3D Rage LT Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb dus bovenstaande videokaart in mijn computer. Dat is al een oudje en eigenlijk doet ie het best goed totdat bl;eek dat wil ik eens een nieuwer spelletje op mijn computer doen (dat komt wel eens op bij mij door mijn wispelturigheid) en dat dus niet gaat. En gisteren bleek dat ik om Earth.Google te willen installeren (wil waar ik woon wel eens van boven zien) mijn videokaart te beperkt was.

Nouu ben ik aan het kijken naar een nieuwe videokaart maar er zijn er zoveel....

Het enige wat ik wil is een goedkopere kaart van tussen de 30 en 50 euro als een beter alternatief voor degene die ik nu heb.

Kan iemand mij iets uit ervaring wijs geworden aanraden..

Die spelletjes is maar af en toe dus kaarten van honderden euroos is niet nodig.

Alvast bedankt!

:thumb:

Volgens mij is dat een kaart met AGP aansluiting. Hiervoor moet je dus een kaart kopen die ook in een AGP slot past.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld de ATI Radeon 9250 128MB DDR (AGP, DVI) Een link naar de goedkoopste aanbierders hiervan: http://www.tweakers.net/pricewatch/99331

Specificaties ATI Radeon 9200 series
Specificaties ATI Radeon 9600 (is een stuk sneller en uiteraard iets duurder ~80 euro)

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie....ja, klopt het is een AGPer, alleen kom ik er niet achter of het een 4 of 8 slots ding is...en ik las iets over DDR geheugen....? Softwarematig weet ik best wel veel over computers, hardwarematig ben ik echt een NONO...

Maar ik ga eens kijken, lijken me mooie kaarten voor een goede prijs!

Bedankt

Geplaatst door crazyheels
Dank voor je reactie....ja, klopt het is een AGPer, alleen kom ik er niet achter of het een 4 of 8 slots ding is...en ik las iets over DDR geheugen....? Softwarematig weet ik best wel veel over computers, hardwarematig ben ik echt een NONO...

Maar ik ga eens kijken, lijken me mooie kaarten voor een goede prijs!

Bedankt

4 of 8x AGP maakt niet zoveel uit. Het moederbord past zelf zijn AGP-snelheid aan naar gelang de videokaart zelf ondersteund.

Dus stel je hebt een AGP8x-videokaart en het moederbord gaat maar tot AGP4x, dan zal de videokaart gewoon op AGP4x gaan draaien.

Neem gewoon een nVidia GeforceFX 5200 voor een euro of 40.

Ik heb een uur geleden ook een 128 MB videokaart gekocht. Een asus A9250. Hier was hij 49 Euro. Er zit een passieve koeler op.

Ik stel ook geen hoge eisen aan een videokaart, ik game nooit.

Heerlijk stil vergeleken bij die oude videokaart met koeler die waarschijnlijk een beetje aanliep (vandaar mijn probleem/vraag gisteren)

Onder xp geen drivers hoeven installeren, ging allemaal vanzelf.

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb een uur geleden ook een andere videokaart gekocht. Een asus A9250. Hier was hij 49 Euro. Er zit een passieve koeler op.

Heerlijk stil vergeleken bij die oude videokaart met koeler die waarschijnlijk een beetje aanliep (vandaar mijn probleem/vraag gisteren)

Onder xp geen drivers hoeven installeren, ging allemaal vanzelf.

Je weet dat je voor optimale performance toch de nieuwste Catalyst-driver moet installeren?

Wist ik dat? Nee. Ik heb zelfs geen idee waar je het over hebt. Je zal wel iets bedoelen met die cdroms die ik erbij heb gekregen?

Ik ben altijd heel makkelijk. Als ik goed beeld heb vind ik het goed:D

Catalyst-driver? Eerste keer dat ik dat woord zie.:o

Geplaatst door Tanja1968
Wist ik dat? Nee. Ik heb zelfs geen idee waar je het over hebt. Je zal wel iets bedoelen met die cdroms die ik erbij heb gekregen?

Ik ben altijd heel makkelijk. Als ik goed beeld heb vind ik het goed:D

Catalyst is de naam die ATI aan haar videokaart-drivers geeft.

De nieuwste versie kan je downloaden op de site van ATI. Deze driver geeft je een betere performance dan de standaard XP-driver en activeren vaak extra functies die je met de driver van XP zelf niet zult kunnen krijgen.

[very offtopic]

Ik heb toch nog even de drivers van de cdrom geínstalleerd. Catalyst 4.7 gaf Everest aan.

Bedankt voor de info, muurhond :thumb:

[/very offtopic]

Sorry crazyheels:o'

Edit: Ben nu 5.8 van de site aan het downloaden.;)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond

Catalyst is de naam die ATI aan haar videokaart-drivers geeft.

De nieuwste versie kan je downloaden op de site van ATI. Deze driver geeft je een betere performance dan de standaard XP-driver en activeren vaak extra functies die je met de driver van XP zelf niet zult kunnen krijgen.

De Omega drivers zijn weer afgeleiden van de standaard ATI drivers en deze schijnen nog weer beter te zijn. http://www.tweakers.net/meuktracker/10093

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan