• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervanging prijs en artikelcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

pfbrussaard

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
ik heb een prijslijst in excel gemaakt met artikelcodes en prijzen incl. omschrijvingen van het produkt.
Nu moeten de prijzen worden aangepast.
Is het mogelijk om in excel de artikelcodes in te lezen en deze te laten corresponderen met elkaar zodat de prijs aangepast wordt ? anders moet ik alles uitzoeken en handmatig intikken

Hallo,

In Excel is van alles mogelijk, maar een fictief voorbeeld zou wel helpen met het oplossen van je vraag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

re:bericht

zoals dit

Bestelnr. Lev. (15) Hoofdomschrijving (30) Inkoopprijs EX. (9) Verkoopprijs INCL. (9)
4806040 TROMMELKASSEI 10x10x6 Zwart p/ 10,50525 19,95
4806820 TROMMELKASSEI 10x10x6 Bont p/m 10,50525 19,95
4806830 TROMMELKASSEI 10x10x6 Bruin/zw 10,50525 19,95

Hallo,

Je voorbeeld brengt helaas nog weinig licht in de duisternis.
Als ik het goed begrijp, moet er gezocht worden op Bestelnr. Vervolgens moeten de prijzen van de (bijbehorende ?) bestelnummers worden aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik heb dus een prijslijst ontvangen van de leverancier met artikelcodes en prijzen alleen de omschrijving moet blijven staan want deze krijg ik niet van hun aangeleverd zoals deze hier staat vermeld.
Het enige wat ik wil is dat als ik de prijs wil veranderen dat automatisch gaat aan de hand van de artikelcode

dus artikelnummer 0001 prijs € 50,- wordt 0001 prijs € 55,-

Hallo,

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is een lijstje maken van de artikelnummers en de bijbehorende prijzen. Dan kan je in het overzicht laten zoeken naar de artikelnummers zodat automatisch de juiste prijzen worden getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

kan ik dat dan met bijv. een macro aanpassen in het nu al bestaande werkblad ?

Hallo,

Uiteraard. Met VBA is het zo gebeurd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Als je een voorbeeld van het bestand kan bijsluiten en je geeft precies aan hoe en wat je wilt hebben dan kan ik (of iemand anders) een macro voor je maken die precies doet wat je wilt. De macro maken is niet zo spannend maar het is belangrijk dat iets gemaakt wordt wat aan je verwachting/voorkeuren voldoet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waarom macro's gebruiken als het met een VERT.ZOEKEN formule ook kan?

Waarom geen INDEX ?
Waarom geen VERSCHUIVING icm VERGELIJKEN ?
etc.

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden.

De gebruiker vroeg slechts of het mogelijk was met een macro. Persoonlijk houd ik alle mogelijkheden open.

Roncancio

Ik kom er nog steeds niet uit hoe ik dit moet doen,kan je me mogelijk verder helpen

Zoals eerder gevraagd een goed voorbeeldbestandje doet wonderen.

Ik kom er nog steeds niet uit hoe ik dit moet doen,kan je me mogelijk verder helpen

Daar is dit forum voor, maar zonder een voorbeeldbestand met fictieve gegevens denk ik niet dat men hier adequaat kan helpen. Als ik er naast zit, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als de te zoeken data links van de zoekwaarde staat heb je problemen :p

Ik bedoelde om een zoekfunctie te gebruiken in het algemeen, mogelijk is VERT.ZOEKEN niet geschikt maar wel een andere functie. Nu zie ik pas dat Roncancio dat ook al geadviseerd had gisterenavond :o

Maar goed, wie code wil schrijven moet zich vooral niet inhouden ;)

Wigi

Ik bedoelde om een zoekfunctie te gebruiken in het algemeen, mogelijk is VERT.ZOEKEN niet geschikt maar wel een andere functie. Wigi

Ik was je maar aan het plagen. ;)

Het blijft wachten op een voorbeeldbestand om te zien wat de beste methode is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan