Vervanging verouderde driver Intel Graphics 4600, PC Dell Optiplex 7020

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
krijg steeds een melding over deze driver uit het onderwerp. Als ik ga zoeken bij Intel staat er, dat deze Outdated is en voor gaming is bedoeld.
Kijk uit met driver controle software. In mijn configuratie scherm staat bijv. een heel andere video driver vermeld , dan daardoor wordt aangegeven. Ook in Speccy.
Dus mijn vraag , in gedachten, vervalt even.
Hardware is verder Win 11 Pro 64 b
intel 530 grapics
led scherm 2012

Dell heeft de juiste driver, niet Intel. Vaak zijn de chips aangepast aan de wensen van de fabrikant. Bij Dell Support zie ik dat deze driver heet:
Intel UHD Graphics driver en Intel Graphics Command Center applicatie
11 Dec 2024, het is één pakket. Pas wanneer er geen driver van het model computer of van het moederbord beschikbaar is, kiest u voor een generieke driver.
U zal ook de chipset driver van Dell moeten installeren. Er is bovendien een nieuw BIOS van 13 december 2024, wat voor het draaien van een nieuwer besturingssysteem van belang kan zijn.

Drivers worden juist door de fabrikant goed geleverd, Dell gebruikt die ook en die zijn helemaal niet aangepast, echt onzin, soms zijn ze ouder.

hier een drama. Bij terugzetten herstelpunt ging de stekker er per ongeluk even uit. Opstarten in dualboot Linux lukt alleen nog. Alle herstel opties werken niet.
Geen backup. Gelukkig staat er weinig data op. Starks Win 10 er opnieuw op zetten
Startbaar staafje gemaakt.

er ontbreekt een vereist mediastuurpprogramma zegt win 10 bij installeren
welke dan? zijn er zoveel. Kan niet verder.
Sorry, antwoord staat mogelijk een stuk terug in dit verhaal.

gedownload ,,maar nu worden de stuurprogramma s niet gezien door het installatie pakket.
wel de lijst met de mappen van de ext ssd, maar geen drivers, die er toch echt op staan.

waarscijnlijk wordt pc te oud. Zag een opmerking staan van dell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan