vervanging voor Nvidea GEforce 9600GS 768mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik heb een Nvidea GEforce 9600GS 768mb versie 62.94.20.0.4 die uitvalt als de pc wat warm word,nu wil ik deze vervangen door ofwel dezelfde,of een betere videokaart uit dezelfde prijsklasse.
Welke videokaarten,al dan niet Nvidea,zijn vergelijkbaar met de 9600GS of een betere hedendaagse oplossing ?
Ben een leek op gebied van Hardware dus op zoek naar ééntje die gewoon te vervangen is zonder andere aanpassingen te hoeven doen aan de pc.

misschien is het zo dat je pc uitvalt (als je gamed) te veel vermogen gebruikt van de voeding, wat hij niet aan kan en valt dan dus uit.

of misschien een extra case-fan plaatsen of de videokaart ff ontstoffen

De voeding is een standaard 300 w geloof ik,heb de videokaart er al eens uitgehaald en ontstoft,net zoals de rest maar er was zo goed als geen stof aanwezig.
Mijn zonen spelen er idd frequent games op maar dat zijn meestal online-games,dus ?
Verder is dit hoofdzakelijk een internet-pc,dus geen zware proggies od.
De pc heeft nu een half jaartje niet in gebruik geweest maar het probleem is er natuurlijk nog steeds.
Ik heb er ook al eens de zijkant afgehaald en er een ventilator laten inblazen om even te testen qua warmte maar zelfs met zo'n blazer erop viel de HP uit.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/628869-Scherm-meldt-quot-geen-bronsignaal-quot-Nvidea-GEforce-9600GS?highlight=

Heb intussen een nieuwe dito kaart geplaatst en de problemen zijn van de baan.
Overigens van stof of te weinig koeling had/heb ik volgens mij geen last.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan