Vervanging voor Wanadoo Broadband

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hoi

Graag wil ik overstappen naar een ander Internet abonnement met digitale telefonie.

Een obstakel is het feit dat we gebruikmaken van een alarminstallatie van essent. Dat betekent dat we telefonisch (vaste telefoon) wel bereikbaar moeten zijn, indien de stroom er af ligt op de kabel/adsl modem.

Bovendien wil ik gebruikmaken van dezelfde snelheid als ik nu heb. 4mbit van Wanadoo Broadband Premium. En tegen lagere kosten (geen 49,95 euro meer)

Ook wil ik geen internetabonnement met datalimiet.

Wat mij betreft valt dan ScarletOne al af. Wie weet een geschikte vervanging voor de Wanadoo Cable Broadband Premium met digitale telefonie. Rekeninghoudend met de alarminstallatie.

Groet.

:eek:
 
Orange Family.
Is dat niks?
Kun je ook uitbreiden met telefonie.
Je zorgt er dan alleen voor dat je abbo bij KPN niet wordt afgezegd ivm de alarminstallatie.
 
Ja klopt maar ik wil dan dus af van mijn Tele2 abonnement
 
Dat kan dan toch?
Dat regelen ze vanuit Orange.
 
Sorry , het probleem is dat Essent bij een melding direct naar huis belt via de analoge lijn.
Ik kan dus niet af van de analoge lijn. Ik wil daar wel van af. Ze moeten dus via de digitale lijn contact opnemen. En of dat mogelijk is....was de vraag. Bij storingen of dergelijke op de digitale lijn, kunnen ze dus geen contact opnemen met ons.
 
Laatst bewerkt:
Orange gaat jou dan een Livebox toesturen, waardoor je zowel ADSL Family hebt en kunt bellen.
Je moet er echter wel voor zorgen dat je telefoonlijn van KPN NIET wordt opgezegd ivm de aansluiting voor dat alarm.
 
Orange gaat jou dan een Livebox toesturen, waardoor je zowel ADSL Family hebt en kunt bellen.
Je moet er echter wel voor zorgen dat je telefoonlijn van KPN NIET wordt opgezegd ivm de aansluiting voor dat alarm.


Goed dat je het alarm nog even benadrukte, ik had eroverheen gelezen!


Wat ik zou doen is een Lite pakket van KPN nemen
hierbij een orange livebox!

Zo kan je alarm nog functioneren via de analoge lijn, en bellen via Voip!
 
En weet iemand de kosten voor de IP-omvormer van Essent.
Dat betekent dat je geen analoge lijn meer nodig hebt voor alarmmeldingen.

Ik kan alleen nergens tarieven vinden van de IP-omvormer installatie
 
Een digitale lijn is niets anders dan een normale telefoonlijn.
Ik heb onlangs Solcon adsl + Voip genomen, en heb m'n nummer later porteren.
Ik heb dus helemaal geen kpn abbo meer.
Aan m'n toestellen veranderde niets. Ik heb digitale telefonie, maar de modem zet dat om in een analoog signaal.

Mensen die mij van buitenaf bellen, merken alleen een afwijkende oproep-toon.
Waarom dat niet zou kunnen in combinatie met een alarmcentrale ?!

Om het euvel van spanningsverlies te evenaren kun je een kleine ups overwegen.
En bij grote storingen van een paar uur (maart 2006 bij ons) heeft kpn ook geen signaal meer ;)

Eventueel bij je provider een doorstuur-functie instellen. Dus bijvoorbeeld *61*gsm-nummer#
"Wanner niet bereikbaar, dan doorschakelen naar de gsm".
Als door spanningsuitval je modem niet meer werkt, ben je dus niet bereikbaar, en gaat het gesprek naar je gsm.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan