Vervelend virus verwijdert(?), hoe krijg ik alles weer normal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iemand001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Berichten
2
Hallo, laat ik maar helemaal bij het begin beginnen:

Ik zat op een normale site te surfen (een Wikia site, bezocht door velen) toen AVG ineens met de melding kwam van een virus. Natuurlijk liet ik die overplaatsen naar de quarantine. Ik ging maar snel van de site af, maar helaas was ik al geinfecteerd: veel bestanden verdwenen, en ik kreeg een melding dat een harde schijf niet goed werkte.

Ik startte m'n PC onmiddelijk op, en bij opstarten begon een scan van een programma dat ik totaal niet vertrouwde: Windows Restore. Googlen (ik moest een browser openen door een folder te openen en daar google.nl in te typen, want o.a. alle quick-launch icoontjes zijn verdwenen) liet mij meteen zien dat ik gelijk had. Ik zal nu kort de stappen beschrijven die ik nu gezet heb om er (zoveel mogelijk) vanaf te komen:

1. Omdat de Task Manager onbereikbaar was, ging ik naar Run -> Msconfig -> Startup -> Het onbekende bestand met willekeurige letters het vinkje van weghalen
2. Opnieuw opstarten. Windows Restore start niet meer op.
3. Hijackthis bekijken, er stond niets geks in
4. AVG scannen, niets gevonden. Quarantine leeggemaakt
5. Terug naar MSconfig. Ging naar de path van het virus en heb alle virus bestanden verwijdert
6. Ik dacht toen aan Spybot S&D, dus die heb ik toen laten runnen. Vond aardig wat. Alles verwijdert.
7. Weer opnieuw opgestart. Helaas was er nog niets veranderd. Kon nu wel Task Manager openen, maar daat stond niets geks in.
8. Stappen gevolgd die iemand anders met het probleem had gevolgd http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?p=598282 , vond een paar dingen.
9. Doordat ik hidden files zichtbaar had gemaakt voor dat programmaatje kwam ik er eindelijk achter waar alles is: veel dingen zijn hidden gemaakt. Lekker vervelend...
10. Weer opnieuw opgestart, niets veranderd.
11. In MSconfig gekeken, Windows Restore (willekeurige letters als naam) staat er nog steeds in. Dus nog niet helemaal verdwenen?

Weet iemand hoe ik alles weer goed kan krijgen? En indien Windows Restore inderdaad nog niet helemaal van mijn systeem af is: hoe zorg ik daar voor? Oh ja, vergat er nog tussen te plaatsen dat ik ook in Control Panel -> Add & Remove Programs had gekeken op meerdere momenten in de hoop dat het makkelijk zou kunnen gaan, maar daar staat/stond ook niets in.
 
Meteen het vervelende nieuws,
Hij is er nog steeds.

Scan eens met MalwareBytes maar het beste is om zelf een topic bij nucia aan te maken zodat ze je daar maatwerk kunnen geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan