vervelend virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

marnik1995

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Ik zit met een bijzonder vervelend virus opgescheept.

Het bureaublad wordt zwart, er komt in flitsende rood-gele letters WARNING , en dan een hele uitleg dat mijn PC geïnfecteerd is met van alles en nog wat ( Trojan horses, Passcapture, ....)

Onderaan verschijnt dan een berichtje : "Warning ! Security report Your computer is infected ! It is recommended to start spyware cleaner tooler"

Als ik daarop klik word ik doorverwezen naar :

hxxp://antivirusxp-pro2009.com/?code=0000100

Malwarebytes vindt niks ....

Kan iemand mij helpen ?

Alvast dank !!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer nog even Superantispyware maar dan wel in veilige modus scannen.

Dan nog het probleem dan gaan we een stapje verder en moet je het even hier melden !!

dank voor de bliksemsnelle reactie !

ik krijg volgend bericht : Firefox kan de server op downloads.superantispyware.com niet vinden.

Wat nu ?

dank

Werkt hier gewoon via Firefox, anders even met IE proberen te openen.

Af even downloaden met andere pc en op b.v. usb stick zetten

dank , ik heb jullie raadgevingen gevolgd, en hij is nu in veilige modus aan ' t scannen, heeft al flink wat " infecties" gevonden

Prima, alles verwijderen en dan maar eens opnieuw opstarten en kijken hoe het gaat.
We horen het wel dan.

tja, heel wat rommel verwijderd, maar onderaan blijft dat vervelend bericht om de minuut ongeveer oplichten :

"Warning Security report Your computer is infected. Its is recommended to start spyware cleaner tool. "

En dan die dekselse website :

hxxp://antivirusxp-pro2009.com/?code=0000100

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay, dan gaan we verder!

Ga naar www.hijackthis.nl of naar www.nucia.eu en ga daar de handleiding lezen van het programma HIJACKTHIS !!
Hiermee ga je een log maken en die plaats je op één van deze twee forums die hierboven staan !
Experts gaan hem dan analyseren en helpen je verder van je probleem af.
Registratie is daar net zoals hier eenmalig en gratis !

opniew installeren ik heb het ook gehad.

met superveel scanners maar lukte niet omdat het zich heel snel en blijft versprijden op je pc

HOSTS-file corrupt, locatie: C:\windows\system32\drivers\etc ga naar http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm en worstel je ff door de site,download 't hosts-file en vervang dat van wat nu op je pc staat,belangrijk is dat je de opties alleen lezen en verborgen aanvinkt(bij eigenschappen) als je van dit probleem af bent download dan Spyware Blaster o.i.d. is gratis! Kijk ook of er geen verdachte invoegtoepassingen of activeX besturingselementen zijn geïnstalleerd in je browser! extra-invoegtoepassingen beheren.

@mathijske
Als je voor iedere futiliteit gaat herinstalleren dan zul je nooit oplossingen kunnen aandragen!
Als je auto 'n klein mankement heeft koop je toch ook geen nieuwe?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan