vervelende brom geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronboot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2005
Hallo, ik wil van mijn pc een soort multi media maken op mijn tv. Ik heb net een nieuwe videokaart (had een onboard kaart zonder video out). Werkt prima ik heb helder beeld op mijn tv. ik heb nu een mini jacket met verloop naar cinch vanaf mijn geluidskaart naar de versterker van mijn huiskamer stereo . Werkt ook maar met het geluid van mijn muzlek heb ik ook een vervelende luide brom. Waarschijnlijk interference van de pc hoe krijg ik dit weg . Heeft u een tip Gr Ron

Is het stopcontact waar de pc in zit geaard?

Probeer dan eens de radio antenne kabel (coax) uit je radio te halen en evt. de coax van de tv uit je video kaart.
Als de brom nu weg is dan is het denk ik een verschil in spanning tussen de aarding van het huis en van de kabel explotant.
Ik heb dit ook gehad en heb het toen opgelost door alle pc onderdelen niet op een geaard stopcontact te zetten.
De coax aarding aard zeg maar je pc dan (denk ik). Ik heb er niet zon verstand van maar het schijnt een zogehete aardlus te zijn.

Ik heb ook weleens geprobeerd een extra kabel tussen de aarding van het stopcontact en de buiten kant van de coax te leggen. Dit hielp wel een beetje.
Maar pas op: Als je niet weet wat de aarde is in je stopcontact dan moet je dit laatste maar even vergeten voor je 220 op je pc zet ;)

Geplaatst door ronboot
ik heb nu een mini jacket met verloop naar cinch vanaf mijn geluidskaart naar de versterker van mijn huiskamer stereo .

Probeer eens een andere kabel. Lijkt er op dan 1 van de afschermingen onderbroken is.

bedankt

het klopt ik heb de aarde uit het stopcontact verweiderd en alles werkt prima bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan