Vervelende DVD-RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarthDuval

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Vroeger (een half jaar geleden, ongeveer) werkte ons dvdram station perfect zoals wij het wilden: kon dvds branden, cdrws lezen...

Ik downloade echter iets verkeerds --> gevolg ADWARE

Na een tijdje werd de adware ZO erg, dat we de pc opnieuw installeerden.

Nu werkt ons DVD-RAM station voor de helft, hij kan enkel cds (geen cdrws) branden en lezen, en kan ook dvds lezen. hij kan ze niet branden. als we een lege DVD (van dezelfde doos als voor de herinstallatie van onze pc) in het dvd-ram station steken, zegt hij ij eigenschappen:

0 bytes gebruikt
0 bytes beschikbaar

Kan iemand mij helpen, ik zou het erg op prijs stellen :( :(

PS: Ik ben 13 jaar :) mijn pa heeft het dvd-ram station geïnstalleerd, dus misschien heeft hij het verkeerd gedaan, maar ja, papa's eh ;)

Laatst bewerkt:
Het zou ons helpen als je vertelt over welke CD/DVD speler het hier gaat (merk + type) :).
Weet je dat niet, moet je doos kijken of met dit programma je PC even bekijken.

Goh, bij apparaatbeheer staat:

HL-DT-ST DVDRAM GSA-4163B

Vanvoor op het station staat het merk LG

Is dit hem (andere kleur mogelijk)? Klik voor beter beeld op het plaatje.

Hij kan een bepaalde dingen wel gewoon lezen/schrijven, dus hij is niet verkeerd aangesloten.
Weet je iets over welke drivers (stuurprogramma's) er voor het apparaat geinstalleerd zijn? De nieuwste? Staat er iets speciaals bij het apparaatbeheer zoals gele uitroeptekens?

Hij kan een bepaalde dingen wel gewoon lezen/schrijven, dus hij is niet verkeerd aangesloten.
Weet je iets over welke drivers (stuurprogramma's) er voor het apparaat geinstalleerd zijn? De nieuwste? Staat er iets speciaals bij het apparaatbeheer zoals gele uitroeptekens?

Wat beodel je met de nieuwste drivers voor een dvd brander, die bestaan niet!
De driver voor ELKE DVD brander zit standaard in Windows en is niet te updaten!!!

Wat beodel je met de nieuwste drivers voor een dvd brander, die bestaan niet!
De driver voor ELKE DVD brander zit standaard in Windows en is niet te updaten!!!

Misschien haal ik het dan door de war met firmware? :confused:
Er kunnen toch ooit softwarematige updates verschijnen voor een DVD speler, als de producent bijvoorbeeld verbeteringen wil doorgeven/fouten wil herstellen?

Sorry als ik dit verkeerd inzie.

offtopic ps: Ik zie dat je status gegroeid is met 3 woorden. Leuk :thumb:

Laatst bewerkt:
Die update die je bedoelt is inderdaad een "firmware", iets heel anders dan een driver!

Een firmware flash voegt aan de software van de brander b.v. een aantal nieuwe dvd merken/types/mediacodes door die herkent worden

Die update die je bedoelt is inderdaad een "firmware", iets heel anders dan een driver!

Een firmware flash voegt aan de software van de brander b.v. een aantal nieuwe dvd merken/types/mediacodes door die herkent worden

Oké, bedankt voor de verbetering :o.
Dat bedoelde ik inderdaad.

Ik denk eerder dat bijvoorbeeld de chipset drivers vergeten zijn te installeren, dan worden aangesloten apparaten vaak niet goed of half herkend.
Kijk eens met het eerder gegeven programma naar het merk en type van je moederbord.

Is dit hem (andere kleur mogelijk)? Klik voor beter beeld op het plaatje.

Dat is em helemaal :thumb::thumb:

Er staat een geel uitroepteken voor een zekere RAID CONTROLLER of zoeits, maar normaal zou de DVD RAM moeten werken :(

Ik denk eerder dat bijvoorbeeld de chipset drivers vergeten zijn te installeren, dan worden aangesloten apparaten vaak niet goed of half herkend.
Kijk eens met het eerder gegeven programma naar het merk en type van je moederbord.

Moederbord
CPU Type AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 2800+
Moederbordnaam MSI K8T Neo-FSR (MS-6702) (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (12/04/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

zou dit kunnen helpen ?

Is er nog iets wat ik nu moet doen, want de eigenschappen geven nog altijd

0 bytes gebruikt
0 bytes beschikbaar

aan. :confused:

PC al opnieuw opgestart?
Zo ja, je DVD ram station uit je apparaatbeheer verwijderen en de pc weer opnieuw starten.

*zucht*

hij is koppig, ik heb hem al 2 keer verwijderd, en 2 keer opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft steeds hetzelfde aangeven. Zou het kunnen zijn dat hij toch verkeerd is aangesloten, of misschien niet fatsoenlijk is aangesloten ?

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

weet iemand misschien wat het probleem kan zijn ? ik heb wel degelijk de chipsets geïnstalleerd. Ik heb het station binnekort dringend nodig !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan