• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervelende #N/B te verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

okgoof

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
IK ben druk bezig met een groot bestand om een aantal atletiekcijfers aan een tabel te koppelen. als deze leeg zijn geeft hij een #n/b melding.
IK weet dat ik het isnb commando moet gebruiken maar ik krijg hem er op een of andere manier niet in.:(
Kan iemand mij helpen?

=ALS($C4="m";VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!A$5:B$20;2);VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!C$5:D$20;2))

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
=[COLOR="#FF0000"]ALS.FOUT([/COLOR]ALS($C4="m";VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!A$5:B$20;2);VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!C$5:D$20;2))[COLOR="#FF0000"];"")[/COLOR]

Bedankt voor de snelle reactie "koster 1984".
Ik ben alweer iets verder.
Deze formule doet het alleen wanneer er een "m" staat , anders niet.

Beste okgoof,
Plaats in Cel E4 onderstaande formule :
Code:
=[B]ALS($C4="";"";[/B]ALS($C4="m";VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!A$5:B$20;2);VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!C$5:D$20;2))[B])[/B]

Als ik deze formule invoer werkt hij wel, maar staat er een naam en een (m) of (j) achter dan geeft hij hem weer.
nog net niet opgelost. ik voel dat we er bijna zijn....

toch erg bedankt voor het meedenken

Volgens mij klopt de celverwijzing in de formule niet.

Code:
=ALS($C4="";"";ALS($C4="m";VERT.ZOEKEN(D[COLOR="#FF0000"][/COLOR][B][COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]4[/COLOR][/B];'Normering Atletiek'!A$5:B$20;2);VERT.ZOEKEN(D5;'Normering Atletiek'!C$[COLOR="#FF0000"][B]4[/B][/COLOR]:D$20;2)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan