Vervelende pop-ups over Automatisch aanvullen na installatie IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

CeesIE8

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Na installatie van Internet Explorer 8 op twee PC's met Windows XP SP3 krijg ik op beiden steeds de vraag "Wilt u automatisch aanvullen gebruiken?". Ik heb al dagen lang internet af gezocht naar een oplossing om die vervelende pop-ups weg te krijgen maar niets helpt. Natuurlijk heb ik in IE8 via de internet opties alle vinkjes weggehaald bij automatisch aanvullen. Ook heb ik in het register een aantal regels toegevoegd die zouden moeten helpen (volgens een Engels talig forum). Maar helaas, niets helpt.

Ik zou verwachten dat veel meer mensen dit probleem hebben na installatie van IE8 op een XP computer maar ik kan er niets over vinden. Weet iemand misschien een werkende oplossing?

P.S. de ene PC draait op XP Home en de andere op XP professional.

Hoi,

Probeer het volgende:

Menu: Extra > Internetopties....
Tabblad 'Geavanveerd' en nu de 'knop': Opniew instellen... aanklikken.

Als je de menubalk niet krijgt, even de alt-toets indrukken.

Hoi Vanveelen,

Bedankt voor jouw reactie.

Als ik "opnieuw instellen" aanklik ben ik alle instellingen en wachtwoorden kwijt. Op een forum overautomatisch aanvullen heb ik gelezen dat het vervolgens ook niets veranderd. Voordat ik deze rigoreuze oplossing toch ga uitproberen wil ik eerst meer info of het echt werkt. Zoals gezegd, er moeten toch veel meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen na installatie van IE8 op een XP computer. Heb jij ervaring met dit probleem, en zo ja, heeft jouw oplossing toen geholpen?

Hoi,

Wondelijk ... je zegt dat je IE8 pas onlangs hebt geïnstalleerd, maar dat je 'al je instellingen en wachtwoorden' dan kwijt bent.
En dat rijmt dus niet met elkaar.

Overigens niks mis mee, het verwijderen van die wachtwoorden.
Want jij weet - als ongetwijfeld geroutineerde supergebruiker - dat het juist helemaal niet verstandig is om wachtwoorden te laten opslaan door IE .....

Gewoon doen dus, dat 'opnieuw instellingen' dat kan in het geheel geen kwaad.

Ik heb een pc met xp en ie8 en een laptop met vista en ie8. Op beiden geen automatisch aanvullen verhaal nadat ik in het begin al 'NEE' heb aangeklikt toen ik dat popupvenster kreeg.
Wellicht ben je tijdens de update naar IE8 wat voorbarig geweest met het al of niet aanvinken van een aantal installatieopties .... want dat zijn er nog al wat en er wordt steeds aangeraden om goede keuzes te maken tijdens de installatie en niet zondermeer alles te accepteren.

Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt voor jouw reactie.

Natuurlijk ben ik geen super computergebruiker. In het land der blinden ben je al snel de koning maar heel veel zaken zijn mij onbekend. Daarom ook mijn vraag natuurlijk.

We hadden hiervoor IE7. Omdat we van Telfort een bericht kregen dat IE7 onveilig is heb ik onze beide computers naar IE8 geupdate. Sinds die update komt hij steeds met de auto aanvullen pop-ups.

Ik zal jouw tip eens uitproberen op de computer van mijn vrouw. Daar staan toch niet zoveel instellingen e.d. in IE. Ik laat je dan wel even weten of het geholpen heeft.

Groetjes, Cees

Beste Vanveelen,

Ik heb "opnieuw instellen" gedaan op een van de twee PC's. Ik heb geen vinkje gezet bij "persoonlijke instellingen verwijderen" omdat dan ook alle favorieten e.d. weg zijn. Had dit wel gemoeten? Het lijkt dat er nu minder pop-ups komen maar het is nog niet weg. Zeker als de computer opnieuw is opgestart verschijnt het pop-up scherm met de vraag "wilt u automatisch aanvullen inschakelen?" toch weer. Heb je nog goede raad?

M.vr.gr. Cees

Beste Vanveelen / Teé,

Het probleem is opgelost, mede dankzij jouw hulp. Nadat ik "opnieuw instellen" had gedaan kwam de pop-up elke keer na het opstarten van de PC één keer. Dat was al een stuk beter dan eerst want toen kwam hij elke twee minuten. Ik ben gaan zoeken waarom hij alleen nog na het opstarten kwam. Toen kwam ik er achter dat Anti Tracks (wat ik gebruik om de computert schoon te houden) elke keer de automatisch aanvullen log weghaalt. Waarschijnlijk zet IE sinds versie 8 daar ook de instellingen in en dus blijft hij vragen wat ik wil nadat Anti Tracks de boel had opgeruimd. Nadat ik Anti Tracks zo had ingesteld dat de log blijft staan kwam er geen pop-up meer.

Groetjes en bedankt, CeesIE8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan