vervelende popups in ie7

Status
Niet open voor verdere reacties.

wetzel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2004
sinds vanmorgen doet mjn ie7 niet meer normaal. Pagina´s naar websites met adressen als http://83.149.75.33/info.png?..... worden geopend (niet bereikbaar trouwens, maar desalnietemin heel lastig) en ook ongevraagde reclames e.d. Ik heb een logfile van hijackthis hieronder ingevoegd. Kan iemand mij verder helpen? :confused:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:07:22, on 21-6-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk heb je het popup virus binnen gehaald, een helen handigen methode die standaard op windos zit is systeem herstel, voer dit eens uit, als je niet precies weet wat het inhoud, dat staat er allenmaal wel een beetje bij, het wijst zich vanzelf, je kan het vinden onder bereua-accessiores, als je nog vragen hebt, daarvoor heb ik mij aangemeld op het forum:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Scan eerst met superantispyware te downloaden via www.superantispyware.com
Neem daar de FREE versie en update deze. Laat hem vervolgens scannen en de gevonden infecties verwijderen. Heb je het probleem dan nog dan kan je je log plaatsen op www.hijackthis.nl of op www.nucia.eu daar HJT Logs al een paar jaar niet meer worden bekeken op ons forum.

Een systeemherstel heeft helaas geen zin bij opgelopen Spy/Adware infecties.

Ik zou het op prijs stellen als je een link van je topic bij één van de genoemde sites hier plaatst zodat we/ik mee kan kijken naar het vervolg.

Maar scan eerst met genoemd programma en start hierna opnieuw op.

Systeemherstel kan wel zin hebben, als het popup virus niet te uitgebreid is gemaakt, en anders kan je nog altijd scanne met McAffee of een anderen goeden virus scanner, zorg ervoor dat hij ook bestanden scant.

Bedankt allemaal. Ik heb geen systeemherstel gedaan, maar superantispyware gebruikt. Ik krijg nu geen popups meer. Ik had al avg draaien, maar dat is dus niet genoeg. Alleen krijg ik na de opstart steeds de melding dat het bestand pmmMeBtU.dll in mijn tempdir niet gevonden kan worden. Ik heb al gegoogled naar dit bestand, zonder resultaat. Weet je misschien ook wat dit voor bestand is en of ik van deze melding kan komen

is ook een troepie op zich.(misschien staat er iets ven in de msconfig-opstarten)

superantispyware krijgt die ook niet weg?
je zou het nog eens met ccleaner kunnen proberen is register opschonen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=217684

lukt dat ook niet dan denk ik dat we je even verder moeten verwijzen.
maar dat horen we wel

zucht een hele dag achter de pc om een probleem op te lossen is wel heel erg vermoeiend. Gelukkig werkt alles nu weer naar wens. Heel erg bedankt voor de nuttige tips en trucks.

met de ccleaner, zoals je dat had aanbevolen. Helaas kan ik nu ie7 alleen als administrator openen. Zucht, alweer. Ik ga wel weer verder zoeken hoe ik dan kan deactiveren. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan