Opgelost vervolg Current region

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Helper,

Al eerder ben ik op weg geholpen met het begrip current region. En heb werkende code gekregen. Ik probeer echter een stukje verder te gaan.
En heb meer code toegevoegd aan de hand van SNB code. Ik heb een 2de current region toegevoegd en probeer daarvan ook de waarden op mijn blad te krijgen.
Bij controle in het lokale var. scherm krijg ik de Array wel gevuld maar ik krijg de waarden niet op mijn blad. Ik zou die waarden graag op mijn blad krijg na dat ik de juiste diameter heb geselecteerd in cboPijpData.
Dit is de code die niet doet wat ik wil.
Code:
rivate Sub cboPijpData_Change()
   If cboPijpData.ListIndex > -1 Then
   pd = Blad3.Cells(1).CurrentRegion

For k = 1 To UBound(pd)
      If pd(k, 1) = cboPijpData Then C01 = C01 & "_" & pd(k, 2)
    Next

If k < UBound(pd) + 1 Then Cells(15, 5).Resize(, 5) = Array(pd(k, 1), pd(k, 2), pd(k, 4), pd(k, 5), pd(k, 6))
    End If

End Sub
Voorbeeld maakt het duidelijk.
Alvast dank voor de hulp

Bijlagen

Haal nou eens eerst die samengevoegde cellen weg.

De gegevens in de pijptabel zijn al uniek, dus die hoeven niet deelfde bewerking te ondergaan als de tabel met niet unieke gegevens.
In de activateprocedure volstaat daarom:

CSS:
cboPijpData.List = Blad3.Cells(1).CurrentRegion.Value

Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Ik heb je commentaar verwerkt en van alles geprobeerd de teller heb ik aan de gang. Ik zou normaal nu overgaan op vert.zoeken
maar ik probeer het met UBound. En dat lukt deze nono niet echt. Ik zou graag Blad1 vanaf cell(15,5 t/m 15,9)
gevuld zien worden met data uit blad3 kolom B,C,D,E,F waarbij cboPijpData de Diameter vertegenwoordigt .
Tevens heb ik nu 1 lege regel bovenin cboPijpData

Bijlagen

Bekijk het maar eens.
Van de pijptabel een echte Exceltabel gemaakt.
Het illustreert dat een goede gegevensstruktuur aan programmeren vooraf gaat.

Bijlagen

@snb
Dankjewel,
Ik ga je voorbeeld uitpluizen en te leren. Om daarmee verder te bouwen.
m.vr.gr Martin

Ik snap nog niet alles maar ik neem de tijd, het koste me even de tijd om te achterhalen waarom cel(15,4) niet werd weergegeven.
Ik heb ook maar even de samengevoegde cellen weer verwijderd in dat prachtige voorbeeld bestand dat je me terugstuurde :)
Er komen in de toekomst verwacht ik nog wel wat vragen al probeer ik dat te vermijden, vanwege meer kennis.
Ik ga de link zeker nog bekijken thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan