Vervolg-formulier huidige record

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenenagnes

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Afdrukvoorbeeld -->Vervolg-formulier huidige record

Beste forummers,

Ik heb een vraagje...

Ik heb een database gemaakt met daarin 1 tabel (met 1 ID) met +/- 60 invoerkolommen.
Nu heb ik een formulier gemaakt dat de eerste 10 kolommen bevat.
Vervolgens wil ik mbv een knop naar het 2de formulier gaan die de volgende 10 kolommen bevat.

Echter moet het dan de bedoeling zijn dat ik gewoon verder ga in het huidige record ipv dat hij een nieuw record aanmaakt. Dit krijg ik dus niet goed voor elkaar.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk en kan iemand mij helpen.

Jeroen.

Laatst bewerkt:
Tabbladen

Hiervoor kun je mooi tabbladen gebruiken. Zet de eerste serie velden op het eerste tabblad totdat het vol begint te worden, ga dan verder op het tweede tabblad. Iemand die het vervolgens in gaat vullen, kan van formulier naar formulier bladern door middel van de tabbladen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ga het zo proberen.

Als ik het goed begrijp maak ik 1 formulier aan die bestaat uit verschillende tabbladen?

Jeroen.

Beste Sesam,

Ik kom er niet geheel aan uit hoe ik een tabblad moet toevoegen.
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn?

Jeroen.

Besturingselement

Tabbladen zijn een besturingselement. Die kun je vinden in de werkset als je je formulier in de ontwerp-weergave hebt staan. Klik erop en zet er eentje op je formulier, daarna kun je je velden verdelen over de verschillende tabbladen. Je krijgt standaard twee tabbladen, door met rechts op een tabblad te klikken krijg je de mogelijkheid om extra tabbladen toe te voegen.

Beste Sesam,

Helemaal top het is gelukt :thumb:
Moet wel wennen aan de 2007 omgeving.

Ik ga meteen verder, nogmaals bedankt.

Jeroen.

Beste,

Ik als leek zit met een nieuw probleem.
Het werken met de tabbladen is nu perfect verlopen.
Nu moet er alleen nog een print-optie in komen te zitten.

Als ik rechtstreeks vanuit het formulier wil printen is heel de layout verkeerd.
Nu moet het geloof ik via rapporten wel lukken.
De layout daarvan lukt wel maar ik weet niet hoe ik het huidige record in het formulier overgebracht krijg naar het rapport?
Wanneer ik nu het rapport open krijg ik alle records en dat is niet mijn insteek.

Zou iemand's wijsheid mij nogmaals kunnen helpen?

Bvd,

Jeroen.

Where voorwaarde

Je kunt in bij het openen van het rapport een zogenaamde where-condition meegeven. Daarmee kun je het aantal records beperken. Schrijf dan iets als:
Code:
"Volgnummer=" & Volgnummer

Hier staat de eerste volgnummer voor het sleutelveld op het rapport, de tweede volgnummer voor hetzelfde veld, maar dan op het formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan