Systeempje
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2009
Beste,
Ik heb een probleem met 2 keuzevelden
Wat heb ik:
Tabel1
kolom 1: Nummer (sleutel)
Tabel 2
kolom 1: Nummer
kolom 2: Adres
Hier heb ik een 1 op veel relatie van gemaakt omdat er op tabel 1 een sleutel staat.
Nu heb ik een formulier daar moeten gebruikers uit het eerste keuzeveld (gekoppeld met tabel 1) een nummer kiezen. (dit moet straks een naam tonen, dit komt nog).
Vervolgens moeten ze in een tweede keuzeveld een adres kiezen uit de relatietabel
Dit werkt allemaal, maar zodra er een keuze gemaakt is met de keuzevelden kan ik deze niet meer bijwerken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
Wie kan dit probleem oplossen of mij een handje op weg helpen?
Edit:
Tevens slaat hij niet op de juiste manier op, hij geeft telkens in het formulier maar 2 formulieren aan, dit komt omdat hij tabel1 aanhoud denk ik.
Bijlage vervallen (zie later in dit bericht voor het juiste bestand).
Ik heb een probleem met 2 keuzevelden
Wat heb ik:
Tabel1
kolom 1: Nummer (sleutel)
Tabel 2
kolom 1: Nummer
kolom 2: Adres
Hier heb ik een 1 op veel relatie van gemaakt omdat er op tabel 1 een sleutel staat.
Nu heb ik een formulier daar moeten gebruikers uit het eerste keuzeveld (gekoppeld met tabel 1) een nummer kiezen. (dit moet straks een naam tonen, dit komt nog).
Vervolgens moeten ze in een tweede keuzeveld een adres kiezen uit de relatietabel
Dit werkt allemaal, maar zodra er een keuze gemaakt is met de keuzevelden kan ik deze niet meer bijwerken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
Wie kan dit probleem oplossen of mij een handje op weg helpen?
Edit:
Tevens slaat hij niet op de juiste manier op, hij geeft telkens in het formulier maar 2 formulieren aan, dit komt omdat hij tabel1 aanhoud denk ik.
Bijlage vervallen (zie later in dit bericht voor het juiste bestand).
Laatst bewerkt: