• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolg op rij invulkleur geven na invulling cel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

andriesluchies

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Het volgende vraagstuk waar ik mee zit; begin inmiddels stukje bij beetje door te krijgen hoe excel in elkaar steekt maar kom toch helaas nog niet overal even goed uit.

Het volgende dilemma (voor mij dan)!.

Ik wil rij 5 ingekleurd hebben wanneer 1 of meerdere van de cellen uit het cellenbereik(A5:C5) en (F5:G5) ingevuld worden met welke willekeurige cijfer of letter dan ook! De hele rij wil ik in dat geval ingevuld hebben.

Nu zat ik al info te lezen over voorwaardelijke opmaak; maar kan ik dit ook toepassen voor een onderbroken cellenbereik of moet ik toch via VBA een dergelijk script inbrengen.

Excel-deskundigen ledig mijn nood; uw hulp wordt zeer gewaardeerd!

Mvg,

AL

--------------------------------------------------------------------------------
Meld misbruik in dit bericht

andriesluchies
Bekijk profiel
Stuur een privé-bericht naar andriesluchies
Vind Meer Berichten van andriesluchies
Voeg andriesluchies toe aan je contacten
Bekijk het systeem van andriesluchies

Gisteren, 16:33 #2
richard1970
Mega Senior

Afstand tot server: ±163.89 km
Beste andriesluchies,

Dat kan via Voorwaardelijke opmaak.
Selecteer rij 5 door op het rijnummer te klikken. Ga dan via Opmaak > Voorwaardelijke opmaak. Kies niet 'Celwaarde is' maar 'Formule is' en vul in:

Code:
=AANTALARG($A5:$C5;$F5;$G5)>0Klik dan op de knop 'Opmaak...' en kies iets leuks en opvallends.

Klik op OK > OK.

Richard

Tot dusver ben ik er uit gekomen om een rij een kleur te geven wanneer er een cel binnen een celbereik ingevuld wordt met een teken, nu het volgende:

Binnen het geselecteerde bereik bevinden zich ook formules; deze formules moeten eigenlijk niet herkend worden als zijnde invoer en dus niet opgenomen worden in de voorwaardelijke opmaak. Kan ik dat voor elkaar krijgen en zo ja, hoe moet ik dat verwerken; kan dat binnen de voorwaardelijke opmaak?.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)?

In bijgevoegd bestand zit er een voorwaardelijke opmaak die kijkt of er niets is ingevuld in het bereik A5 t/m C5 en F5 t/m G5.
In cel B5 zit een formule dat de som van het bereik B1 t/m B3 berekent.
Indien de som 0 is dan is de uitkomst een lege cel (B5 dus).
Dit wordt door de voorwaardelijke opmaak ook gezien als een lege cel.

Wordt er een waarde ingevuld in 1 van de cellen B1 t/m B3 dan wordt de som getoond in cel B5 waardoor de voorwaardelijke opmaak de gehele 5e rij rood weergeeft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan