• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervolgkeuzelijst koppelen aan cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
2 vraagjes, de ene al wat makkelijker als de andere...

Ben bezig met een contract-opbouw op te maken (en heel wat zaken aan het automatiseren, qua berekeningen, btw, commissie, ed.)

1/Nu heb ik net een vervolgkeuzelijst aangemaakt (via data valideren) hierin staat een aanbod van diverse bedrijven.
Dus deze keuzelijst staat bvb in cel A1, nu zou ik graag meer gegevens hier aankoppelen.

Dus wanneer ik in cel A1, bedrijf 'D' selecteer dat in cel A2 automatisch dat adres komt te staan en in in cel A3 automatisch het telefoonnummer. Hoe kan ik dit aan elkaar koppelen. (de gegevens telefoonnummer en adres zijn net zoals het aanbod diverse bedrijven op hetzelfde blad terug te vinden)

2/Ergens is er ook een ruimte voorzien waar de volgorde contractnummer zal komen.
Deze moet (onder de 100) weergegeven worden als 001
Nu heb ik wel gevonden hoe ik die 00 er kan voorzetten maar als ik boven de 100 kom, verschijnt er 00100 en dat zou dus gewoon 100 moeten zijn.

Iemand raad?

2 vraagjes, de ene al wat makkelijker als de andere...

Ben bezig met een contract-opbouw op te maken (en heel wat zaken aan het automatiseren, qua berekeningen, btw, commissie, ed.)

1/Nu heb ik net een vervolgkeuzelijst aangemaakt (via data valideren) hierin staat een aanbod van diverse bedrijven.
Dus deze keuzelijst staat bvb in cel A1, nu zou ik graag meer gegevens hier aankoppelen.

Dus wanneer ik in cel A1, bedrijf 'D' selecteer dat in cel A2 automatisch dat adres komt te staan en in in cel A3 automatisch het telefoonnummer. Hoe kan ik dit aan elkaar koppelen. (de gegevens telefoonnummer en adres zijn net zoals het aanbod diverse bedrijven op hetzelfde blad terug te vinden)

2/Ergens is er ook een ruimte voorzien waar de volgorde contractnummer zal komen.
Deze moet (onder de 100) weergegeven worden als 001
Nu heb ik wel gevonden hoe ik die 00 er kan voorzetten maar als ik boven de 100 kom, verschijnt er 00100 en dat zou dus gewoon 100 moeten zijn.

Iemand raad?

Vraag 1 is simpel op te lossen door de vlookup (vert.zoeken) formule. Zolang alle brondata maar in 1 veld staat.

Voor vraag 2 zou je de volgende formule kunnen gebruiken (uitgaande van dat het "kale" nummer in A1 staat): =IF(A1=0;"";CONCATENATE(IF(A1<10;"00";IF(A1<100;"0";""));A1)) (evt IF vertalen naar ALS en CONCATENATE naar TEKST.SAMENVOEGEN)

Hoop dat je zo wat verder komt

Ivm vraag 2, waar geef ik die formule dan in (rechtsklik, celeigenschappen, getal, aangepast)? of...?

Trouwens alvast bedankt voor de snelle reactie.
Vraag 1 is inmiddels volledig gelukt.
Vraag 2 krijg ik niet gevonden...

Ik wilde net een voorbeeld opstellen, maar daarin krijg ik natuurlijk enkel 1 zichtbaar terwijl ik daar 001 wil laten verschijnen. Ik weet niet goed waar ik die formule kwijt moet die je voorstelde.

Stel dat in A1 een 1 staat. Kopieer dan de formule zoals door DennisOP hier is neergezet en plak die in B1. Wijzig de formule in het Nederlands zoals DennisOP dat heeft aangegeven.

De formule werkt inderdaad.
Enkel is het probleem wanneer ik nu tientallen invul,
ik 0010 krijg en wanneer ik bvb 100 ingeef ik 00100 krijg.
Het zou zo moeten zijn dat het
001 -002 ..
010 - 011 ...
100 - 101 ...
beetje complex misschien, maar ik krijg het alvast niet gevonden...

voorbeeld

Heb voor je gemak even een voorbeeld bijgevoegd. Nou moet het zeker wel lukken :p

Bijlagen

als in A1 het getal staat, kan je in de kolom ernaast vogende formule zetten:
=REPT(0;3-LEN(A1))&A1 (=herhalen(0;3-lengte(A1)&A1).

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan