• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolgkeuzelijst met berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelvraagjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2022
Hallo ik heb een excelvraag.

Ik heb een lijst met 3 kolommen en e 365 regels. In de eerste kolom staan de dagen van het jaar. In kolom 2 en 3 staat een waarden die het verbruik gas in m3 en stroom in kWh. Wat ik wil is als ik een datum kies uit een dropdown menu dat automatisch de 4 waarden (X Y Z Q) worden berekenen. Waarbij in het voorbeeld van de afbeelding met datum 04-01-23 het volgende betekend:
X Som m3 gas van 01-01-23 tot en met 04-01-23
Y Som kWh stroom 01-01-23 tot en met 04-01-23
Z Som m3 gas van 05-01-23 tot en met 31-12-23
Q Som kWh stroom 05-01-23 tot en met 31-12-23

De bedoeling is als je een andere datum selecteert dat ja dan ook de waarde meeveranderen uiteraard. Ik ben hier al tijden mee bezig maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen? Als het goed is staat het xls bestand in deze post.

Scherm­afbeelding 2022-12-17 om 14.49.37.png

Bijlagen

Als in D3 de door jou opgegeven datum staat dan krijg je met deze formules de Standaardvolumefracties elektriciteit
Code:
=SOM.ALS(A4:A368;"<=" &D3;B4:B368)
=SOM.ALS(A4:A368;">" &D3;B4:B368)

Voor gas net zoiets.

Als in D3 de door jou opgegeven datum staat dan krijg je met deze formules de Standaardvolumefracties elektriciteit
Code:
=SOM.ALS(A4:A368;"<=" &D3;B4:B368)
=SOM.ALS(A4:A368;">" &D3;B4:B368)

Voor gas net zoiets.

Dank AHulpje voor je bericht. Maar hoe zorg ik er voor dat als ik de datum b3 doormiddel van het drop down menu aanpas, dat waarden van XY ZQ automatische worden geactualiseerd?

Bedoel je zoals in deze bijlage?

Hierin zijn de door AHulpje gegeven formules opgenomen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan