• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolgkeuzelijst met een vervolg, en nog één..

• Onderwerp starter Onderwerp starter nata
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nata

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Grrrrrmbl.

In (d)html heb ik het zooooo voor elkaar.

In een tabelletje (of in wat voor opsommingsvorm dan ook) staan de gegevens, in het voorbeeld heb ik wat auto-dingen verzonnen. De uiteindelijke data is voornamelijk met alleen artikelnummers en dat maakt het voorbeeld niet makkelijk leesbaar.

Het doel is in iedergeval:

In het dropdown menu kies je de eerste optie, bijvoorbeeld de Audi A4

In het tweede dropdown komen nu alléén de bijbehorende keuzes voor de Audi A4 te staan

In het derde dropdown komen nu OF net als in het tweede dropdownmenu de keuzes behorende bij de Audi A4 te staan OF een aparte keuze die weer hoort bij het tweede menu.

Niet echt duidelijk hoe ik het omschrijf :( , maar de bijlage laat het misschien beter zien.

Hoop ik. Tja. Dus.

Aanpassing: het hoeft natuurlijk niet speciaal dropdown te zijn, als het maar ongeveer het zelfde werkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op de Excelpagina op mijn site vind je een bestand 'keuze na keuze'.

Op de Excelpagina op mijn site vind je een bestand 'keuze na keuze'.

Dat is helemaal wat ik bedoel!

Ik snap alleen voor geen meter waar je het venstertje "naam bepalen" vandaan hebt getovert... ook niet hoe je een dropdown-knopje hebt gemaakt zonder dat het een dropdown-menu is :shocked:

> met formules enzo ben ik trouwens wèl handig hoor, alleen hiermee erg blonT :o <

Ik snap alleen voor geen meter waar je het venstertje "naam bepalen" vandaan hebt getovert... ook niet hoe je een dropdown-knopje hebt gemaakt zonder dat het een dropdown-menu is
Kijk eens bij invoegen - naam - bepalen en bij data - valideren.

Wiki, je hebt het heel erg fijn uitgelegd! bedankt hiervoor, want hier kan ook ik wat mee.
Nu heb ik er nog wel een kleine vraag bij... als je nu een tweede lijn wil maken met dezelfde keuzes maar dan wel leeg (lees rij 4 met rij 5) hoe kun je dat dan simpel oplossen? Want cntrl-V werkt niet :-(

Alvast bedankt!
ben net nieuw op het forum, en zo te zien kan ik nog veel leren !!

Groetjes Roland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan