• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolgkeuzelijst niet meer te zien?

• Onderwerp starter Onderwerp starter asla
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

asla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Ik heb een bestand aangemaakt met enkele vervolgkeuzelijsten. Deze werkten prima.

Na review door een collega heb ik wat aanpassingen gemaakt. Nu werken mijn vervolgkeuzelijsten echter niet meer goed.

De vakjes waar ik een keuzelijst wil heb ik via data --> valideren --> lijst etc. netjes aangemaakt, op dezelfe manier als ik eerder heb gedaan.
De lijst is er wel, want als ik een invoerwaare typ die niet in de lijst voorkomt, krijg ik wel een foutmelding. Ook de voorwaardelijke opmaak die erop zit als je bepaalde waarden uit de lijst typt doet het wel. Het probleem is alleen dat ik in de cel nu geen keuzevakje meer zie. (Het pijltje waar je op kunt klikken om de lijst tuit te scrollen). Het is dus niet meteen duidelijk dat het hier gaat om een vervolgkeuzelijst en iemand die moet invoeren moet maar gokken wat de mogelijke waarden zijn.

Eerder werkte het allemaal prima. :( Is er een instelling die ik over het hoofd zie?

En als je de cel selecteerd waar de validatielijst staat, is die dan wel te zien?
Misschien moet je kiezen voor een combobox.
Anders even je bestandje uploaden.

Aangezien er in Excel ontieglijk veel mogelijkheden zijn om een bestand naar uw hand te zetten impliceert ook dat er onnoemelijk veel mogelijkheden zijn om het niet te laten werken.

Het is moeilijk om zo te zeggen wat er mis is, het meest voor de hand liggend is dat de verwijzing in de Datavalidatie niet meer klopt.
Want als je een waarde handmatig kunt invullen wijst er op dat de validatie er niet mer geldt.

Mvgr. Cobbe

Ha, gevonden. Blijkbaar was het bestand corrupted. Een simpele copy & paste deed 't 'm.

Met dank aan de link van Warme bakketje, overigens, ik zou er zelf niet op gekomen zijn. Al het andere stond allemaal juist ingesteld.

:thumb:

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan