• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervolgkeuzelijst zonder lege velden

• Onderwerp starter Onderwerp starter 180
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

180

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
hallo allemaal,

ik wil graag een dropdownmenu in een ander tabblad als waar de gegevens staan. ik weet dat dit mogelijk is met valideren (lijst). echter zijn dan ook de lege velden te zien en dit wil ik niet. wanneer ik in het 1e tabblad ga staan in het veld "totaalnaam" en ik ga met de rechter muisknop naar "Uit vervolgkeuzelijst selecteren" dan zie ik de lijst die ik graag in het 2e tabblad wil hebben in de velden "naam deelnemer". dit heb ik geprobeerd via naamlijst maar daar laat hij 1) ook de lege velden zien en 2) niet alle namen zien (Terwijl ik volgens mij wel alle velden in de formule heb gezet).

kan iemand mij helpen?

groet, DennisBekijk bijlage voorbeeld.xls

Gaat denk ik niet zonder hulpkolommen, althans niet in mijn beleving/oplossing

Heb het er zo even in gedropt. Je moet maar even kijken hoe je het in je opmaak toepast.

Bijlagen

Heb het er zo even in gedropt. Je moet maar even kijken hoe je het in je opmaak toepast.

bedankt, hier kan ik wel mee verder...

ik heb toch weer een probleem... het bestand wat ik gepost had was een voorbeeld en nu heb ik in het originele document de hulpkolom gekopieerd en de formule aangepast. nu werkt de formule wel in de eerste regel maar ik krijg het niet werkend gekopieerd naar onder. ook wanneer ik in jou oplossing op het veld ga staan en druk op enter dan werkt de formule ook niet meer. waarschijnlijk heeft dit te maken met de geneste functie, maar daar weet ik dus blijkbaar te weinig van.

alvast bedankt weer.

Dennis

Er is gebruik gemaakt van matrix-formules. Deze formules moet je afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER in plaats van alleen ENTER. Daarna zie je dat er accolades om de formule verschijnen ten teken dat de formule een matrixformule is. Dit is vermoedelijk de oorzaak dat de formules nu niet werken.

Rebmog

Er is gebruik gemaakt van matrix-formules. Deze formules moet je afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER in plaats van alleen ENTER. Daarna zie je dat er accolades om de formule verschijnen ten teken dat de formule een matrixformule is. Dit is vermoedelijk de oorzaak dat de formules nu niet werken.

Rebmog

bedankt voor de oplossing, maar heb meteen de volgende vraag: "hoe kan ik dit ineens voor bv. 200 velden voor elkaar krijgen?" één voor één op de formule staan en op CSE drukken werkt wel...

Is gewoon een kwestie van de bovenste aanpassen en dan naar beneden kopiëren.

Rebmog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan