vervolgvel andere opmaak dan pagina 1 brief

• Onderwerp starter Onderwerp starter svdml
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

svdml

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2015
Ik heb in mijn huisstijl het vervolg papier een andere grafische opmaak dan het briefpapier voor de eerste pagina.Op pagina 1 staat nl alle kvk gegevens, btw nummer, NAW etc. Ophet vervolgvel staat logo en onderaan een losse zin ( grafisch opgemaakt.) Nu wil ik een sjabloon maken waarvan de eerste pagina automatisch het eerste briefpapier is met alle gegevens en vanaf het tweede vel en volgende alleen het vervolgpapier. Iheb van alles opgezocht maar krijg hetprobleem niet opgelost. Wie-o-wie kan mij helpen.....?

Allereerst welkom bij HelpMij!
Van alles opgezocht, maar niet de Word cursus gelezen :) Daar staat het antwoord namelijk in beschreven. Eigenlijk is het heel simpel, maar je moet het wel weten. Word slaat alle sjablooninformatie namelijk altijd op in het document(sjabloon). Ook al gebruik of zie je het niet. En dat houdt in dit geval in: maak je sjabloon zoals je hem wilt hebben, met een afwijkende opmaak voor de 1e pagina en een opmaak voor de overige pagina's van de 1e sectie. Je sjabloon heeft dan dus tenminste 2 pagina's. Ik neem daarbij aan dat je de opmaak instelt met de optie <Eerste pagina afwijkend>. Als de eerste 2 pagina's naar wens zijn sluit je de Koptekst en voettekst, en verwijder je de 2e pagina. Eigenlijk verwijder je alle tekst die je niet nodig hebt uit je document, afhankelijk van je sjabloon.
Als je de sjabloon nu gebruikt, zal je eerste pagina de juiste layout hebben, en als je al doortikkend op de tweede pagina belandt, zal je zien dat die gelijk de goede opmaak heeft. En dat is wat je wilt.

bedankt, ik ga er mee aan de slag! Ik heb inderdaad de gebruiksaanwijzing word niet gelezen. Zou niet weten waar ik die kan vinden... Ik zoek altijd via de help functie maar die gaf geen goed antwoord. Kun je me vertellen waar de word handleing te vinden is?

Alle cursussen, dus ook de Word cursus, staat in de (vernieuwde) Handleidingen sectie. Als je op de Homepage van Helpmij kijkt zie je rechtsboven een blok met daarop de tab Handleiding. Pak een willekeurige handleding, en je komt op de Handleidingen pagina. Daar kun je dan naar de zoekpagina. Alternatief: handleiding.helpmij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan