vervolgvraag drop down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

robberto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
Eerder op deze site stelde iemand een vraag over drop down menus in Access. Ik heb iets soortgelijks.
Met een query selecteer ik het veld dossiernr. Het is mijn doel om alle velden horend bij dat record in een formulier op het scherm te krijgen.

Eerder gaf Hackerfrans al de tip om VBS-code te vullen met een gebeurtenisprocedure. (na wat voorbereidend werk) Deze VBS code luidt:

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak_AfterUpdate()
Dim Returned Value As String
Dim SQLString As String
ReturnedValue = [Keuzelijst_met_invoervak]
SQLString = "Select * FROM Tabel WHERE WAARDE=" & """" & ReturnedValue & """" & ";"
Me!Naam_SubFormulier.Form.RecordSource = SQLString
Me!Naam_SubFormulier .Form.Requiry
End Sub

Voeg een subformulier in met de lay-out van alle gegevens die je van de dropdown wilt weergeven en vul de naam van dat formulier in waar staat "Naam_SubFormulier" en pas de Query aan aan je wensen.

Als ik dit uitvoer op het formulier waar ook het dropdown menu staat (en het subformulier daarin toegevoegd) dan krijg ik de melding:

"fout 2465 tijdens uitvoering.
Kan het veld Sform_tblklant niet vinden waarnaar wordt verwezen in de expressie."

Nu is Sform_tblklant een subformulier en geen veld. Als ik dossiernr (waar ik op selecteerde) invul dan komt er ook een foutmelding. Er zijn dan geen overeenkomsten ( of iets dergelijks.)

Ik heb geprobeerd de regel met SQLString = "Select * FROM TABEL etc. aan te passen maar zonder succes.
Moet er aan het begin van de VBS code ook nog iets staan over de database zelf of voldoet deze code?

Weet je wat ik fout doe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan