• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolgvraag over wegfilteren "0"

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het voorbeeld bestand (met fictieve namen) staat een soort weekrooster van mensen die leidinggeven en op welke dag ze staan ingeroosterd. Gisteren had ik een vraag hoe je (als er een dag geen leiding is) de "0" kan wegfilteren in kolom E (Aantal leiding). Dat heb ik verwerkt met de formule =ALS(AANTALARG(B4:D4)=0;"";AANTALARG(B4:D4)). Dat werkt prima. Maar als ik dat aantal leiding in kolom E vermenigvuldig met het Tarief Leiding (L4) krijg ik in kolom G een foutmelding op de "lege" dagen woensdag en vrijdag. En daar moet dan wel "€ 0" komen te staan. Dat zijn precies de dagen dat ik in kolom E de "0" heb weggefilterd. Kan iemand helpen hoe ik kolom G goed krijg (€0)?

Bijlagen

voor de woensdag:
Code:
=SOM(E6)*L6

Ik neem aan L$4.

En met de opmaak op: 0;; in kolom E kan het gewoon zoals het er staat.
Code:
=E4*L$4

Laatst bewerkt:
Dank Haije! En dank HSV! Ik snap nu pas wat je eerder bedoelde met de aangepaste celeigenschap 0;; Excuus! Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan