vervormd beeld en kleuren...kaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelbeckers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
hallo mensen,

ik heb jullie advies nodig,
ik ben een paar dagen geleden de drivers geupdate van mijn videokaart.
sindsdien vermormt het beeld en de kleuren, en loopt de pc vast.
kan deze dan alleen handmatig uitzetten via de aan/uit knop.

wat ik eerst heb gedaan is de oude drivers terug gezet, dacht dat het probleem dan
wel opgelost zou zijn, maar niet dus. ik heb de pc opengemaakt en wat schoongemaakt,
hij was erg stoffig van binnen, maar nu is die schoon, en probleem nog niet opgelost.

betekent dit nu dat mijn kaart kapot is?
wat zou ik nog kunnen proberen?

ik heb een foto gemaakt hoe het er uitziet, misschien is et voor de kenners dan
gelijk duidelijk.

IMG_2680.jpg

dit zijn wat gegevens van mijn pc

nvidia 8800 gt
3.0 ghz dualcore 8400
2gb ram

alvast bedankt voor jullie reacties,

groetjes michel

Zo op het eerste zicht lijkt het alsof hij op 16 bit staat?
Doe Rechtermuisknop op bureablad <Ga naar Eigenschappen < Opties (laatste kolom) < en dan staat er color quality zet dit als het nog niet is op HIGH
probeer ook is op driver updates te installeren (en als het nodig is deze te verwijderen, of naar een eerder punt herstellen
Ik weet dat je dit al gedaan hebt, maar drivers gaan niet zomaar aan een update kapot

bedankt voor je snelle reactie,

de kleuren staan goed, heb ik net gecontroleerd. deze staan op 32 bit.

ik kan trouwens op moment ook alleen maar opstarten in de veilige modus,
als ik normaal probeer hangt deze zicht steeds op.

dit beeld heb ik in de veilige modus.
IMG_2684.jpg

IMG_2685.jpg

ook dit gebeurde me:
IMG_2686.jpg

heb ook geprobeerd te herstellen, van voor de driver update,
maar ook dit heeft niet geholpen, alles blijft precies hetzelfde

enig idee wat ik nog kan doen??

Dat je bluescreen ook storing heeft verbaast me. Het kan zijn dan je kaart echt kapot is, maar dat sluit ik nog uit omdat je nog wel beeld hebt.
Probeer volledig herstelpunt (systemrecovery) en niet alleen de driver?
Mischien ook is kijken of alle draden in en buiten de computer goed insteken? *mischien als dit mogelijk is een ander scherm proberen (Alhoewel ik denk dat er geen bluescreen zou opkomen)

EDIT: Ik vrees voor je kaart :/
EDIT2: Heb je nog een oude kaart liggen ? Normaal komt acer toch met ATI niet? probeer is of die werkt
EDIT3: Op je eerste screenshot zitten streepen (is dit echt op je scherm , of is het camera refesh rate?)

Laatst bewerkt:
Ik vrees ook dat je kaart het idd begeven heeft, de 8800gt reeks is niet zo'n beste serie geweest. Heb meerde mensen gezien met hetzelfde verschijnsel, waaronder mezelf.

Heb je dit ook op een ander beeldscherm, dat ook dan is je grafische kaart kapot.

volledig systeemherstel heb ik ook gedaan, van een week geleden, en hier ligt het ook niet aan, probleem blijft.
ik heb de pc al open gehad om schoon te maken. weet zeker dat de kabels er 100% goed inzitten, dat heb ik nog goed gecontroleerd.
ik heb helaas geen andere monitor om hem uit te proberen, ik ga de pc maandag even meenemen naar mn werk, daar kan ik dat wel.

EDIT2: nee ik heb geen andere kaarten liggen, deze pc is samengesteld door alternate, en deze monitor had ik nog.
EDIT3: snap niet wat je bedoelt met "camera refesh rate"... hoe weet ik of dit echt op het scherm is?

nou... net ff het beeldscherm van de buurman kunnen lenen...en ook met het andere beeldscherm steeds hetzelfde probleem.
tis zelfs nu zo, als ik de pc opstart, steeds weer dat blauwe scherm krijg...ik kan em zelfs niet opstarten zodat ik gewoon op mn bureaublad kom.
tijdens de opstart zie je de letters al niet meer, tis niet leesbaar, en dan krijg ik dat blauwe scherm

wat betekent dit doorgaans?

Dan is je videokaart aan het einde van zijn latijn, dus kan je een nieuwe videokaart kopen.

Probeer is de kaart er is uit te halen goed te controleren 10 minuten laten afkoelen dan met een zacht KATOENEN doekje dat maar een beetje vochtig is over gaan zodat al het vuil weg is.
Als je dit hebt ook perslucht gebruiken.
Dan laten drogen voor 10 min en er terug insteken (op hoop van zegen)

EDIT: ik zou zeker is met een ander kaart proberen vooraleer je terug een nieuwe kaart koopt (niet van de buren gebruiker ;) )

ik heb de kaart er al 2x uitgehad, en geprobeerd schoon te maken. viel me op dat er erg veel stof inzat, achter de vin heb ik geprobeerd het eruit te blazen,
maar dat lukte niet. zal maandag met perslucht het proberen schoon te blazen.

mocht dit niet lukken, dan is dus simpelweg de kaart kapot? en daarom krijg ik dus ook dat blauwe scherm?

Ja o.a als je de code kan geven kunnen wij even googlen voor je.

Een grafishe kaart heeft ook zoals RAM een bepaald geheugen , dit zijn kleine celletjes die gegevens bijhouden en aan de pc geven wanneer 1 celletje kappot is (doorgebrand ofzo) dan krijgt de pc een raar gegeven stel dat "AAP" als 010111010 zou worden gescherven als 1 niet werkt zodat je 000111010 krijgt dan word dit "QAP" en krijg je een foutscherm

EDIT: Mischien niet goed uitgelegt: stel C als een Cel :)

alle cellen hangen in een rij achter elkaar
1 2 4 8
C-C-C-C
met als gegeven
0 1 0 1 = dit is decimaal 10
als de 2de cel kapot is geeft hij niets meer door
en krijg je maar een gegeven tot aan die cel
00
10
01
11 en hij gaat terug naar 0

elke cel heeft een waarde

(4 bit geheugen in een pc is 8bit 1 byte dus in het echt VEEEEEEEL meer)

EDIT2: Ok ... hij is gewoon kapot. probeer nog wat met perslucht maar veel valt er niet te doen (je kan zien dat ik nooit leraar word :D)

Laatst bewerkt:
Ja op het blauwe scherm(ook wel een BSOD genoemt, staat voor: Blue Screen of Death).

Ja BSOD kan ons verder helpen
(trouwens , als je screenshots neemt die groot zijn kan je beter '[smallimg]' gebruiken ;) )

denk dat het zo wel te lezen is

[SMALLIMG]http://i20.photobucket.com/albums/b232/MichelBeckers/IMG_2691.jpg[/SMALLIMG]

dan gaat het zeker om die lange rits met cijfers en letters zeker? en daaraan kan je zien wat het probleem is?

dat zijn hele dikke artifacts dat betekent dat je kaart opsterven ligt
dit kun je vrij simpel testen door een andere kaart in je systeem te stoppen en te kijken of je het probleem nogsteeds ondervind

deze kaart kan je weg gooien

ok dan is dat duidelijk, dan moet ik op zoek gaan naar een andere

bedankt voor jullie hulp, van mij mag er een slotje op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan