Vervormd beeld op Grundig Lenaro

Status
Niet open voor verdere reacties.

EricJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Sinds enkele dagen heeft mijn 82cm Grundig Lenaro CRT televisie een vervormd beeld: ongeveer vulling van 2/3 van de beeldbreedte en dan bovendien in een bolvorm (zie plaatje). Welk beeldformaat ik kies maakt niet uit 16:9/letterbox/4:3.
TV is 5 jaar oud.
Kan ik hem afschrijven of is dit eenvoudig/goedkoop te herstellen?

Alvast bedankt voor de reactie,
Eric

Bijlagen

• grundigbeeld.jpg
    grundigbeeld.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 71
Een reparatie als deze kost je rond de € 50,- minimaal.
De afbuiging is defect.

Bedankt voor de schatting van wat het minimaal kost. Zou graag ook een inschatting hebben van het maximum bedrag: liggen de reparatiekosten tussen de 50 en 100 euro dan is reparatie nog wel interessant. Is het tussen de 50 en 300 euro, dan neig ik toch naar een nieuwe lcd televisie. En daartussenin wordt het twijfelachtig...

Dat ligt helemaal aan de reparateur waar je em brengt.
De 1 vraagt weinig, de ander veel.
100 euro moet je ver mee komen.

Voor een erkende hersteller, is dit een makkie.
Maar het is voor mij te lang geleden om daar een precieze schatting naar te doen.

Hallo

Defekt in horizontale deflektie.

Volgens de symptomen defekte condensatoren , of ... grundig veel voorkomend defekt ... gescheurde soldeerverbindingen .

Meestal kost een herstelling 1/10 van de aankoopprijs toestel .

Vraag eerst prijsofferte , alvorens de herstelling te laten uitvoeren.

Peter

Bedankt voor de reacties, nog even het resultaat mededelen:
Na eerst bij de Harense Smid geweest te zijn (waar ik de tv in 2007 gekocht heb (korter geleden dan ik eerst dacht)), bij een lokale reparateur terecht gekomen (Harense Smid stuurt de tv op, minimaal 3 weken kwijt en onderzoekskosten 40 euro).
Die reparateur noemde het defect de oost-west instelling en heeft het binnen een dag voor 54 euro gemaakt. Met aanschafprijs van 520 euro is de 10 procent schatting erg goed gebleken!
Nogmaals dank en ik ben weer helemaal blij met mijn ouderwetse CRT!

groet
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan