vervorming bij opname Audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Een goedemorgen,

Heb een audacity geinstalleerd om LPs op te nemen. Ik heb de voorkeuren ingesteld voor opname. Ik heb beide opties geprobeerd: Microfoon (2-USB Audio codec) en Microsoft - geluidstoepassing - Input. Nu is het zo dat de opnamerecord erg wordt vervormd. Ook door het ingangsvolume te wijzigen lukt dit niet. Heeft iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt:
Is het een usb platenspeler of een gewone?
In het geval van een gewone, plaats er eerst een audioversterker(TAPE OUT) tussen de platenspeler en de LINE-IN aansluiting op je geluidskaart.
Dan kan je met de volumeregeling op de LINE-IN de inputvolume regelen.

Zoals ik nu begrijp heb je je platenspeler rechtstreeks op de mic in aangesloten.
Dat is behoorlijk fout en heeft te maken met de ingangsimpedantie(vakterm), die zijn niet 1:1 en verstoord de kwaliteit van het signaal.

In geval van usb zou ik nu ff geen oplossing weten.

Helaas, het betreft een USB aansluiting. Ik heb de platenspeler sowieso nog niet op een versterker aangesloten, maar alleen op de PC. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit het probleem zou zijn. Tenzij iemand op het forum daar anders over denkt... Het is mij in ieder geval onduidelijk. Volgens mij heb ik de instructies goed opgevolgd, maar ik kan het ingangsvolume niet verder beinvloeden. Wat ik wel zie is ondanks dat ik niet aan het opnemen ben en de platenspeler niet aan heb staan de opname- en het afspeelvolume beweegt. Betekent dat misschien iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan