Vervorming van de in Frontpage gemaakte website bij publicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim3dijk

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hallo,

Ik heb een website gemaakt in Frontpage 2003. Bij preview is deze helemaal goed. Het is een simpele website, want ik ben er nog niet zo goed in en ik wil hem op termijn vervangen door een professioneler exemplaar. Maar alles werkt en het ziet er goed uit. Echter, als ik hem publiceer en later bekijk via de browser, dus zoals iedereen hem kan zien, dan is hij helemaal vervormd. De tekst valt buiten de lagen, de lager zijn verschoven of gewijzigd in formaat. Afbeeldingen, kleuren en hyperlinks werken wel.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mijn dank is groot!

groetjes, Wim

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Zonder de site of zelfs maar een enkele regel code te zien? Nee.

Overigens is frontpage een erg verouderd programma, je kunt beter Kompozer gebruiken (is overigens gratis).

Afgezien van het feit dat de site door zijn breedte niet goed op mijn scherm past doet hij hier gen rare dingen. Dat hij dat bij jou wel doet komt heel waarschijnlijk omdat je geen doctype hebt opgegeven. Het doctype verteld de browser in welke versie van (x)html de site geschreven is, als je geen doctype hebt dan gaan de browsers raden en dat kan vreemde gevolgen hebben. Als je site vreemde dingen doet is het een goed idee hem eerst door de validator heen te halen, dit soort zaken komen dan al vrij snel aan het licht.

Je bent enorm bedankt! De site staat erop en Kompozer is inderdaad een veel beter programma. Geweldig!

Ik kreeg een mailtje met de vraag, of mijn probleem was opgelost.

Ik kan daar gemengd op reageren. Ik ben gewezen op een ander programma, te weten Kompozer, dat mij goed heeft geholpen. Wat dat betreft: Alles is goed gekomen.

Anderzijds, het gegoochel met doctypes et cetera gaat mij best ver boven de pet. Ik zal hiervoor wel te onervaren zijn. En dat is best jammer, want ik denk toch, dat FP meer mogelijkheden heeft op het gebied van styling enzo van je website.

Maar de antwoorden die me gegeven zijn zijn absoluut zeer bruikbaar geweest, mijn dank hiervoor nogmaals!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan