• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#VERW na verwijderen kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Beste,

ik heb volgende formule =(SOM.ALS(TAB!$C:$C;F$46;TAB!$Y:$Y)*-1)+E50.

Via een macro wordt deze kolom verwijderd maar door die +E50 die naar de verwijderde kolom verwijst krijg ik bij alle velden nu #VERW waardoor al mijn formules om zeep zijn.

Heb al geprobeerd met de functie VERSCHUIVING maar dit lukt me niet.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Mvg,
M81

met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, wordt je vast beter geholpen.

Bekijk bijlage test.xls

Wat ik zou willen is dat als ik kolom B wis (dus dan verschuift kolom C naar kolom B), er geen +#VERW komt maar dat +A4 blijft staan.

Dus nu komt er dit in B4: =SOM(B1:B2)+#VERW! en dat zou moeten =SOM(B1:B2)+A4 zijn.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt,
M81

OK, dan verwijst hij na het verwijderen inderdaad naar A4 maar voor het verwijderen moet C naar B4 verwijzen en pas na het verwijderen naar A4.

Met uw oplossing verwijzen ze voor het verwijderen allemaal naar A4 en dat is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat de formules aangepast worden na het verwijderen.

Kopieer kolom A
plakken in kolom B
en dan kolom A verwijderen ipv B

Niels

Je voorbeeld klopt trouwens niet met je vraag.
Je zou dus kolom D moeten kopieren en deze in E moeten plakken en dan kolom D moeten verwijderen.

Niels

Mijn vraag klopt perfect. Ik denk gewoon dat je de bedoeling niet snapt (no offence).

Het probleem is dat mijn macro kolommen wist en indien een kolom gewist wordt waar hij in de volgende kolom naar verwijst (ik wil steeds een gecumuleerd resultaat), dan zijn mijn formules naar de knoppen.

Ik probeer nu in een andere tab bijvoorbeeld "+A4" te zetten en dit dan in mijn formule proberen plakken met & maar dit lukt ook niet :(

Dan is de formule: =SOM(B1:B2)&Blad2!A1 en het resultaat is 17+A4 .....

Damn, ik geraak er maar niet uit :confused:

Blijven zoeken dus, alle hulp is welkom.

Mvg,
M81

Ik snap de vraag wel maar eerst heb je het over kolom E en dan over A.
Mijn optie kun je toch in de macro verwerken.

Niels

Met

Code:
som(b1:b2)+indirect(Blad2!A1)

kun je je eigen idee toepassen.

Niels

Ah, nu begrijp ik je verwarring. In mijn eerste post sprak ik inderdaad over kolom E. Maar ik heb het wat simpeler voorgesteld in mijn test.

Heb het kunnen oplossen via een macro die mijn formules opnieuw invult.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan