• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verw! vraag en batch vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter rxr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo, ik heb even 2 vragen.

1:

ik genereer met acces dmv een query een aantal gegevens. Het zijn klanten gegevens. Nu wil ik als ik de naam van mijn klant in typ dat de rest van de gegevens ingevuld word. Nu is mij dat gelukt met de volgende code:

=VERT.ZOEKEN(D5;gegevens!$A$2:$E$1000;2;0)

natuurlijk verander ik de 2 naar wens naar mijn gegevens. Helaas werkt het niet in alle gevallen. Ik laat via acces soms 2 velden samenvoegen met de volgende in mijn query

[instructeurs]![instructeurVoornaam] & ' ' & [instructeurs]![instructeurachternaam] AS naaminstructeurs

als ik deze via excel wil gebruiken, ze staat namelijk op de 7e positie dan geeft hij de melding verw! ik weet niet wat ik fout doe. Als ik bij mijn blad gegevens kijk staan ze er wel gewoon goed in

iemand een tip

2:
Ik heb nu ook weekstaten gemaakt voor mijn instructeurs. Helaas ben ik vergeten bij iedereen de naam te veranderen. Het is gewoon 1 cel. Is het mogelijk dat ik met een macro of batch zeg maar op al mijn 52 tab bladen de cel i2 een andere naam kan zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan