#VERW! word niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emelkert

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Ik heb op een werkblad een overzicht van een paar (zoek)cellen die diverse waarden van cellen op een werkblad samenvoegen en bij elkaar optellen. Het punt is echter dat deze werkbladen soms veranderd moeten worden en er veel cellen zijn die bij elkaar opgeteld moeten worden dus handwerk is teveel werk.

Nu heb ik een marco gemaakt waarbij dit mogelijk is. Echter, als de naam in de zoekcellen niet overeenkomen met de naam van het werkblad (want het werkblad bestaat niet), krijg ik als resultaat #VERW! te zien.
Dit is daarna niet meer terug te draaien en levert mij meer werk op om het ongedaan te maken.

Nu ben ik dus een code aan het schrijven die de oude waarde moet herstellen als de nieuwe waarde resulteert in '#VERW!', maar VBA herkent het resultaat #VERW! niet...
Graag jullie mening erover. Indien jullie nog wat anders zien, laat het weten, ik ben nieuw in het VBA gebeuren en zit continu op het helpmij forum met vragen.

Om een beetje duidelijkheid te scheppen heb ik ' code oud & ' code nieuw aan gegeven zodat je snel kan zien wat onder de '' test case'' valt en wat al goed werkt.

Code:
Sub Jaar_Verlagen_test()

[B]'   Code oud[/B]

ActiveSheet.Unprotect
    Range("F27") = Range("F27") - 1

[B]'   Code nieuw[/B]

Range("I24").Select
    target = Range("I24").Select
    Value = target

ActiveCell.Replace What:=Range("I24"), Replacement:=Range("F27"), LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByColumns, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False
        Cells.Find(What:=Range("H29"), After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate

If Range("I24") = ("#VERW!") Then
        getoldvalue = True
        MsgBox ("Werkblad niet gevonden!")
        Range("F27") = Range("F27") + 1
    Else