• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwerken enquette

Status
Niet open voor verdere reacties.

jheesterbeek

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Hoi Forummers,

Ik heb de resultaten van een enquette teruggekregen. Het gaat om 1200 ingevulde fomulieren met meerkeuze vragen, meerkeuzevragen met open-antwoordmogelijkheid (anders, namelijk....) en open vragen.
Ik ben opzoek naar een eenvoudige manier om deze gegevens om te zetten naar informatie, tabellen, grafieken en conclusies.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, m.a.w. heeft iemand tips & advies hoe ik dit het best kan aanpakken?

Ik ben bekend met excel en vba en wil de enquettes graag hiermee verwerken....

Hallo

- Wat is de vorm waarin je de enquetes teruggekregen hebt? Reeds in Excel of op papier?

- Kan je niet bepaalde verwachtingen hebben die je aan de hand van de gegevens wenst te toetsen? Een simpel histogram lijkt mij dan aangewezen, al kunnen andere mogelijkheden ook interessant zijn.

Wigi

Het zijn allemaal papieren enquettes.
Het is de eerste keer dat ik enquettes verwerk en ik ben eigenlijk opzoek naar een soort opzet hoe ik de enquettes het best in excel kan plaatsen, zodat ik hier later zoveel mogelijk informatie uit kan halen.
Het zijn 1200 enquetteformulieren van meerdere pagina's, dus veel invoerwerk. Het zou jammer zijn als ik er na invoeren achter kom dat de opzet niet handig is...

alle advies en eventuele links met info zijn welkom ;-)

Hallo

Tenzij je professionele software ter beschikking hebt (dat ik niet denk dat het geval is), zit er niets anders op dan het manueel in te brengen. Met kans op fouten uiteraard. Evt. beperk je je tot de antwoorden van de vragen die echt van belang zijn. Probeer op voorhand al duidelijkheid te scheppen in wat je wil onderzoeken, en normaal gezien volgt daar dan wel uit in welke vorm je je gegevens moet intypen: grafiekje maken (welke soort, ...), beschrijvende statistieken, ...

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan