• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost verwerkingssnelheid van excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel voor je aanbod. Ik waardeer dat.
Misschien ga ik daar later nog een keer op in. Maar het is een bestand met veel heel vertrouwelijke informatie, dus ik moet heel veel omploegwerk doen om het aan te passen maar de verbindingen tussen de verschillende lagen moeten dan wel in stand blijven.
Bovendien gaat het in mijn vraag niet om een efficiënt bestand maar om een goede verwerking door Excel.
Maar bedankt voor je bijdragen.

Maar in mijn geval is het probleem vooral dat Excel slecht van 2 (of misschien soms 3) van de 20 processors gebruikt. Daar heb ik geen oplossing voor gekregen. Misschien dat de register aanpassing van blad 14 daarbij wel helpt maar dat moet ik op een geschikt moment uitproberen.
Ik heb gelezen op internet dat Excel dat niet kan/niet doet. Laat zeker weten wat die registeraanpassing doet. Niet vergeten opnieuw te starten. Je kunt je afvragen waar die instelling onder Opties in Excel (aantal cores) dan goed voor is.

Ik weet het niet @Senso, als ik Excel laat rekenen met een werkblad met 1 miljoen formules en een filter functie, dan worden bij mij alle kernen gebruikt. (kern 7 is denk ik in gebruik door het scherm-opname programma)

Bijlagen

Ja, goed, jij zult ongetwijfeld gelijk hebben, want jij hebt er verstand van. Ik ga me er dan ook niet verder mee bemoeien/in verdiepen. Ik geef alleen door wat ik er over lees en dan ben je zo een uur of twee kwijt. Ik las een stuk van MS Excel waarin stond dat Office Excel 365 een beperking heeft van 2 cores. Maar goed, ik zal het dan wel niet goed begrijpen. TS gaf aan onder Taakbeheer de prestaties gevolgd te hebben
%windir%\system32\perfmon.exe /res
en daar ontstond de vraag uit. Ik heb mijn best gedaan. Einde van mijn berichten in deze topic. Succes en groeten Senso.

Mij lijken de koppelingen via Excelformules met andere bestanden niet handig en overbodig.
Waarschijnlijk heb je de gegevens ook veel meer gesplitst dan gewenst.
De struktuur van je gegevens bepaalt de snelheid, niet de hoeveelheid gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan