verwijderbare HD op verschillende systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdejongg

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
hallo allemaal,

ik heb thuis een bracket waar ik een externe schijf in kan stoppen, op mijn school hebben ze dezelfde brackets...

als ik thuis of op school op de hd windows installeer. krijg ik dan problemen op de ander pc? krijg ik problemen als ik op een andere plek op school ga zitten en daar de hdd aansluit?

groet,
Bas

Hoi,

Ja dan krijg je problemen.Je kunt niet zomaar een schijf met een os op een andere pc aansluiten.Niet om dan dat os te gebruiken.
Je kunt hem wel als data schijf gebruiken...

hmm beetje raar dan, dat ze me op verschillende plekken laten werken binnen de school...

iig bedankt voor jullie antwoord

Bas

JA ik denk idd dat je je vraag anders moet stellen. Voor ons is hAndig om te weten,
is het alleen een harde schijf met data (net zoals een USB stick)
de reden om aan te nemen dat het niet werkt, is omdat in Windows drivers staan geinstalleerd om het systeem goed te laten functioneren, denk aan geluid, beeld netwerk enz. Als je de hardeschijf overplaatst in een andere pc en je wil gebruik maken van de zelfde Windows dan is dat vaak niet mogelijk tenzij de computer die je gebruik identiek is. Dit is vaak niet het geval en werkt gewoon weg vaak helemaal niet.

Als je een schijf extern maakt met een behuizing, dan kun je wel gewoon m gebruiken als opslag

jah het punt is dus dat ze willen dat we windows installeeren op een hd in een bracket,
deze op elke plaats in de school kunnen starten...

met multiboot moet ook ubuntu gaan werken.

mja word lastig dan...

tnx voor de hulp

Gr bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan