Verwijderde foto's terughalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woluf

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Hallo,

Een tijdje geleden kwamen wij erachter dat al onze foto's verdwenen zijn. Hoe of wat er is gebeurd is niet bekend helaas... De computer wordt door vier mensen gebruikt die er niet allemaal even veel verstand van hebben. De foto's stonden (als het goed is) op een externe harde schijf die gekoppeld zat aan de computer. Ik kan ze nu nergens meer vinden, dus het lijkt me niet dat ze per ongeluk verzet zijn. Ook in de prullenbak is niet te vinden, want eens in de zoveel tijd gaat Ccleaner er overheen. Ik had gehoopt dat iemand mij hiermee kon helpen, omdat de foto's zeer veel waard zijn voor ons!

Alvast enorm bedankt!

Welkom bij de Helpmij!

Je zou het tooltje 'restoration' eens naar die externe hdd kunnen laten kijken. Nee heb je, .....................

Klik hier

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga het meteen proberen!

Resultaat volgt...

Voor alles: schrijf niets meer naar de externe schijf voordat je geprobeerd hebt die foto's terug te halen. Want als iets is verwijderd (“gedelete”) kan er bij een volgende opslag van een bestand overheen worden geschreven en dan is de zaak echt weg....

En zeer krachtig gratis programma om verwijderde maar nog niet overschreven bestanden terug te halen is Recuva, dat kun je hier downloaden. Het is van de makers van o.m. Ccleaner en derhalve vertrouwd als je het bij hun of bij de Filehippo download.

Het programma verschijnt na installatie met een wizard in het Engels. Klik die door of weg zodat je in het programma zelf komt. Bij “Options” kun je dan bij Language de zaak op Nederlands zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk Recuva (pro) gebruikt en een uitgebreide scan gedaan. Ik kreeg wel 30.000 bestanden terug, waarvan er later 20.000 weg konden omdat die duplicaten waren. Hiervoor heb ik Duplicate Cleaner (pro) gebruikt. Of ik alle foto's nu ook terug heb weet ik niet, omdat ik kan ontdekken welke ik zou moeten missen helaas... Het zijn er wel wat minder voor mijn idee.

Op mijn tweede schijf loopt Recuva niet door. Na een nachtje draaien stopt het steeds ben een bepaald aantal, dit krijg ik niet opgelost helaas. Iemand tips?

Is het ook verstandig om Recuva op de desbetreffende PC te laten draaien, waar de foto's mogelijk verwijderd zijn? Ik draaide het programma nu op mijn laptop verbonden met de externe hardeschijf, omdat mijn laptop beter werkt.

Alvast bedankt en hoop hiermee ook andere te helpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan