verwijderde gebruiker opnieuw aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jnieuwenhuizen

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2002
Ik heb onder XP Home edition een gebruiker aangemaakt en zijn homefolder persoonlijk gemaakt zodat anderen er niet bij kunnen. Later heb ik die gebruiker verwijderd zonder de map te verwijderen. Nu kan niemand er meer bij , ook niet om hem weg te gooien. Er staat 20gb in, dus dat neemt nogal wat ruimte in. Ik heb geprobeerd een gebruiker met dezelfde naam aan te maken maar dan krijg ikde melding Gebruiker bestaat al. Ik heb ook geprobeerd onder de dos-prompt de directory te benaderen maar er staan spaties in de windows naam en nu weet ik niet hoe ik er onder dos in moet komen.

Log eens in als administrator.
Probeer het dan nog eens.
Dus niet als beheerder van deze computer maar echt met de naam administrator.
Waarschijnlijk heb je tijdens de installatie hier geen wachtoord ingevuld dus dan doe je dat nu ook niet.

Dat lukt niet

Ik krijg dan de melding "kan niet aanmelden wegens accountbeperking" (of iets dergelijks).
Ik heb me overigens laten vertellen dat XP Home edition geen administrator kent.

Als iemand weet hoe ik de betreffende directory onder de Dos prompt kan verwijderen is dat ook goed. De windows naam is Kopie Lokaal Station. Ik weet niet hoe ik vanaf de prompt in die directory kan komen. De gegevens hoeven alleen maar verwijderd te worden om dat ze veel schijfruimte in beslag nemen (20 gB)

wie o wie weet een oplossing?

Ik heb nog steeds geen oplossing. Is er dan echt niemand die dit wel eens bij de hand heeft gehad?

weet je de exacte plaats en naam van het bestand zo ja zet dat hier eens neer.
Weet jij precies hoe je in dos kunt komen.

naam directory

Het gaat om de directory Kopie Lokaal station

Naar dos ga ik door in het startmenu uitvoeren te kiezen en command in te typen.
Normaal kun je bij een naam langer dan 8 posities kiezen voor de 1e 6 posities, maar ik heb het idee dat de spatie hier roet in het eten gooit

en voor die spatie kun je een underscore gebruiken _

het lukt nog steeds niet

Ik ga nu naar d:\
en type dan in: cd kopie_~1 of kopie_l~1
maar alle varianten geven de melding: ongeldige map.

Enig idee hoe ik dan in de directory D:\Kopie lokaal station kan komen?

als je naar de dos box gaat hoe wordt de map dan weer gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan