Verwijderen, andere er voor in plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

jukozaki

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Me probleem zit zo,

Ik heb een database draaien (MS Acces) met bedrijven er in, al die bedrijven hebben een contact persoon of personen, maar al die contact personen hebben berichten aan hun naam hangen dus als ik een contact persoon wil verwijderen van uit me browser kan het niet omdat er nog meer records zijn die aan die contact persoon zijn verbonden, nou wil ik dan weten hoe kan je contact persoon verwijderen en dat de berichten blijvenstaan en dat er een andere contact persoon van het zelfde bedrijf, de berichten overneemt. Ik zelf zou niet weten wat jullie hier aan code voor moeten hebben.

grtz,

Sven

Verwijzen de berichten naar de contactpersonen aan de hand van een id in de contactpersonen tabel? Als dat zo is zou je simpelweg de contactpersoon informatie kunnen updaten[sql]update con_per set naam='pluk', adres='petteflet' where id=X[/sql](waarbij X het id van de oude contactpersoon is)

Ik moet het zodanig doen dat een contact persoon wordt verwijderd en tegelijke tijd een andere contactpersoon daar voor in de plaats komt en die berichten overneemt

Als je echt wilt verwijderen zul je het contactpersoon id veld in de berichten tabel moeten updaten.

$oud_id = het id van de werknemer die je gaat verwijderen.

[sql]insert into con_per (`naam`,`adres`) values ("naam","adres")[/sql]Van de nieuwe contactpersoon heb je het id nodig (bij mysql kun je daarvoon mysql_insert_id gebruiken, wellicht is er voor jouw verbinding met access iets soortgelijks voorhanden). Laten we zeggen $nieuw_id.[sql]update berichten set con_per_id=$nieuw_id where con_per_id=$oud_id[/sql]nu de berichten verwijzen naar de nieuwe contactpersoon kun je de oude wissen[sql]delete from con_per where id=$oud_id[/sql]Ik heb geen ervaring met php in combinatie met ms access dus code kan ik je niet geven.

dankje wel ik was in de tijd zelf ook even bezig en ik heb uiteindelijk dit voorelkaar gekregen
[SQL] $contactId = $_GET["contactId"];
$query = "SELECT Klant FROM Contactpersoon HERE ID = ".$contactId."";
$query .= "COUNT ID FROM Contactpersoon";
$result = odbc_exec($connect, $query);
$query = "DELETE FROM Contactpersoon WHERE ID = ".$contactId."";
$result = odbc_exec($connect, $query);[/SQL]

Dit is de Delete button knop van me (het is normaal 1 regel anders is het misschien moeilijk te lezen maar het hoort allemaal aan elkaar)

PHP:
printf("<tr><td align='left' colspan='2'>
<input type=\"submit\" name=\"changeCustomer\" value=\"Change\">&nbsp;&nbsp;
<input type=\"button\" onclick=\"addContact('".$FilterCustomer."')\" 
value=\"Add contact\">&nbsp;&nbsp;<input type=\"button\" 
onclick=\"del_contact_confirm
('".$selectedContactId."', '".odbc_result($result,'Naam')."')\"
 value=\"Delete ".odbc_result($result,'Naam')."\">\n</td></tr>");

Dit is de query die wordt op gevraagd van de button

[SQL]
$query = "SELECT * from Contactpersoon WHERE Klant = '".$FilterCustomer."' AND ID = ".$selectedContactId;
[/SQL]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan