Verwijderen apps Samsung Smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killkenny62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een Samsung smart tv uit de 5 serie. Nu wil ik diverse apps uit het smart gedeelte verwijderen, maar hoe doe je dit ? In de manual staat nl. helemaal niets over het smartgebeuren.

gr. Jack

apps verwijderen

je/u moet bij je aplicaties naar apps beheren toe gaan en dan kan je jou apps verwijderen als het goed is.

als dat niet goed is weet ik het ook niet.
misschien dat je/u naar de smartphone helpdesk kan bellen.

maar, succes!!

Hallo Nickko, bedankt voor je antwoord, maar het gaat hier om een tv !!

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Ga eens naar de site v.d. fabrikant, daar vind je meestal een meer uitgebreide handleiding.
Heb zelf ook een smart tv (philips) en heb de volledige uitgebreide handleiding (PDF) van de website moeten dowloaden.
Omdat je een ander merk hebt, kan ik je daarover verder geen advies geven. :o
Zoals ik al zei, even op de website van samsung gaan kijken en wellicht hebben ze ook een forum.

Hallo Samsungwebcare, ik wil ze eigenlijk allemaal verwijderen. Ik gebruik alleen Youtube regelmatig. Vreemde is dat als ik in "mijn account"kijk, ik niet alle mappen zie. Zo is er bv een lege map ( per ongeluk aangemaakt ) die niet zichtbaar is. Ook lijkt het of er na updaten er willekeurig mappen worden toegevoegd en weggehaald.

gr. Jack

Beste Jack,

Je kunt op de gele C-knop drukken. Dit opent de Bewerkmodus van de SmartHub.
Je ziet nu alle applicaties die in de SmartHub staan geïnstalleerd. Deze kun je aanvinken door op Enter te drukken.
Druk vervolgens op het pijltje naar beneden, tot een van de vakjes in de onderste balk blauw wordt. Hier kun je met de linker- en rechterpijltjes selecteren wat je ermee wilt doen, inclusief Verwijderen.

Sommige applicaties kunnen niet worden verwijderd omdat zij behoren tot de werking van sommige opties van de televisie. Hier staat dan het icoontje van een prullenbak met een rood verbodsteken.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare

Dag,

Aanvullend heb ik nog een vraag voor SamsungWebcare, ik heb een abonnement afgesloten bij een Franse Firma die via de SmartHub van Samsung TV uitzendingen verzorgen via een app. Nu blijkt deze app niet voor te komen. Is de store specifiek voor bijvoorbeeld Nederland ? en zo ja, is er een mogelijkheid een een Franse app te downloaden ?

bvd

Hendrik

Beste Hendrik,

De beschikbare applicaties zijn inderdaad afhankelijk van het land waar de televisie is geïnstalleerd. Een televisie die een Nederlandse internetverbinding geniet, zal enkel toegang krijgen tot de Nederlandse versie van SamsungApps. Het is dan ook niet mogelijk om andere applicaties te downloaden.

Alex
Samsung WebCare

Lukt niet met de C-knop!

"Beste Jack,

Je kunt op de gele C-knop drukken. Dit opent de Bewerkmodus van de SmartHub.
Je ziet nu alle applicaties die in de SmartHub staan geïnstalleerd. Deze kun je aanvinken door op Enter te drukken.
Druk vervolgens op het pijltje naar beneden, tot een van de vakjes in de onderste balk blauw wordt. Hier kun je met de linker- en rechterpijltjes selecteren wat je ermee wilt doen, inclusief Verwijderen.

Sommige applicaties kunnen niet worden verwijderd omdat zij behoren tot de werking van sommige opties van de televisie. Hier staat dan het icoontje van een prullenbak met een rood verbodsteken.

Alex
Samsung WebCare"

Hallo Alex,

Dit antwoord werkt voor ons niet, de gele C knop doet het niet.... We hebben gisteren een UE40EH5300 gekocht. Daar staan nu allemaal apps in die we niet willen. Ik begrijp dat er een aantal zijn die je nodig hebt om de TV te laten werken, maar Eredivisie, SBS6, Net 5, Funda, Pathe thuis etc. nemen alleen maar plaats in, waar ik graag andere wil hebben. Nu weet ik wel dat ik ze kan verplaatsen, maar ik wil ze weg hebben!

@vanhetbaci: Gaarne nu zelf maar een topic openen. Deze is immers van maart 2012 en niet aktueel meer. Deze sluit ik nu.

Succes met je vraag:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan