Verwijderen bericht in postvak uit lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericjan

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Ik probeerde een groot bericht ( met foto's ) te verzenden via Outlook. Dat lukt niet en nu
probeer ik het bericht uit het postvak uit te verwijderen maar ook dit lukt niet.
Hoe krijg ik dit bericht uit mijn Postvak Uit. Ik kan nu namelijk geen berichten meer ver-
sturen omdat Outlook elke keer eerst dit grote bericht probeert te versturen en dat lukt niet. Wie weet raad ?
:mad::(:mad::(:mad::(

Opstarten in de veilige modus

Hallo Pasja,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik las dit antwoord al in een eerder bericht.
F8 en dan kom ik in de veilige modus. Ik neem aan dat ik vandaag in Outlook kan ?
En dan naar postvak uit en deleten ? :rolleyes:

Mocht dit niet lukken zijn er nog andere opties ?
Krijg ook steeds de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen is ?

bedankt 1

Ja, gewoon verwijderen in Outlook.
Wacht even af of die melding over het virtueel geheugen na het verwijderen nog terugkomt.

Lukt niet

Hallo Pasja,

Ik heb het geprobeerd in de veilige modus maar dit lijkt niet erg te lukken, PC is nog steeds bezig ( ruim een uur al ). Heb de netwerkkabel verwijderd en zelfs de foto's van
de harde schijf verwijderd.
Heb je nog een andere tip ?

:(

Nee, niet echt, want deze oplossing heeft tot nu toe altijd gewerkt. Heb je wel de veilige modus zónder netwerkondersteuning gekozen, m.a.w. de meest 'kale' versie?

postvak uit

Ja, dat heb ik volgens mij wel gedaan. De netwerkkabel heb ik vooraf verwijderd.

Jij schrijft het en dús is dat zo, maar je zal mij moeten geloven dat ik dit advies de afgelopen jaren meerdere malen heb gegeven en dat het altijd in de F8 lukte bij de probleemhouders. Ik sta nu dus even met de bek vol tanden nu.

Wat je nog zou kunnen proberen:

Sluit Outlook, ga naar de verkenner en hernoem het bestand outlook.pst naar outlook.old

Heropen Outlook en ik vermoed dat het mailtje weg is.

Houd wel in je achterhoofd dat alle Outlook mappen geschoond zijn na deze actie want Outlook maakt zelf een nieuwe outlook.pst aan en die bevat dus 'niets'. Die wordt vanaf het moment van aanmaken weer gevoed met van alles en nog wat maar iig vanaf het moment van maken en niet daarvóór.

Voordat je de actie van Pasja probeert. Kijk eens of het lukt als je Outlook zelf in veilige modus opstart. Druk de CTRL in hou die vast en start Outlook op, dit als je Windows gewoon in normale modus hebt opgestart.
Weet namelijk niet of er verschil in zit om Outlook in Windows veilige modus op te starten en puur alleen Outlook zelf in veilige modus op te starten.

Nog een mogelijkheid is niet de PST aan te passen maar de OST. Zoek met Windows zoekopdracht Outlook.ost, verwijder deze, maar laat hem nog in de prullenbak staan. Start nu Outlook normaal op er zal een nieuwe OST bestand aangemaakt worden. Je mails heb je dan gewoon nog. Kijk of het mailtje uit de postvak uit is of dat je deze kan verwijderen.

Laatst bewerkt:
opgelost

Hallo, meedenkers.

Ik heb van een collega de gouden tip gekregen; zoek in je Pc ( C:\Documents and Settings\"naam van jouw computer"\Local Settings\Application Data\Identities\{7C0E6ADE-3453-4060-BE01-470DDDE3F47E}\Microsoft\Outlook Express ) en verwijder daar
het bestandje postvak uit.
Dat werkte !!!
Komt er dus op neer dat je Outlook Express op moet zoeken in je PC en daar het bestand
Postvak Uit verwijderen.

Gelukkig, PFFFFFFFFFFFFF

Ehh, je had het vanaf de startvraag over Outlook en niet over Outlook Express..............

Sorry

Neem me niet kwalijk, voor mij is het een pot nat. Wat is eigenlijk het verschil ?
Ik zie nu in mijn linkermenu staan dat ik inderdaad Outlook Express heb.

Dat het bijv. met andere databestanden werkt. Maakt niet uit, je probleem is opgelost en dáár gaat het om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan